Alla inlägg den 16 december 2016

Av Sirpa - 16 december 2016 06:35

Igår Torsdag var det dags för födelsedagskalasande härhemma.

Ville katt fyllde 4 år och det firade han och jag med att han fick extra god mat och kattgodis i mängd.

Han blev så mätt och trött så det stod inte på förrän kalsandet var över och han sov djupt.

Ville är en underbar och stolt liten herre.Aldrig har jag skådat en stiligare hållning hos någon katt.
Han glider fram så tjusigt och vet exakt vart varje tass hamnar där han spatserar fram.

Han vet också hur man softar.
Bästa stället hos mormor är på min bröstkorg med kroppen intryckt mot min hals.Så nära det bara går att komma.


Ville har haft ett viktigt uppdrag här hos mig.

Han har tagit hand om mig då jag varit sjuk.Första två veckorna då jag i stort sett bara sov, i ren utmattning så fanns han ständigt vid min sida.

Om några veckor kan han åka hem till sin egen familj med kattkompis och två bassethundar.

han har en lillmatte som saknar honom väldigt.


Vi


Av Sirpa - 16 december 2016 05:39

Torsdagen blev en dag då jag hann och orkade en hel del.
Riktigt stolt nu efteråt när jag ligger i sängen och tänker igenom allt min kropp och hjärna fixade igår :)
Toppen!

Livet går åt rätt håll.

Vaknade då med en klump i magen av tanken att det snart är Julafton och jag inte hunnit införskaffa mer än kanske 1/4 av allt som behövs, ifrågan om mat till julborden, samt julklappar.

Min yngsta dotter ringde för att berätta hur vackert det var ute med fullmåne och gnistrande kallt vinterväder.
Hon hade lämnat lillan i skolan, rastade hundarna och vips hade vi bestämt oss för att åka till Maxi, innan alla galna julshoppingmänniskor skulle strömma till.

Jag hade bara tagit mig en kopp kaffe i sängen så det blev på fastande mage jag klädde mig snabbt och blev hämtad.
I lugn och ro, utan stress kunde vi så handla.En hel del fick jag ihop av det som saknades.
Lite julklappar till barnbarnen.

Älsklingen ringde från sin bil, på väg till en körning dagtid.
Jobbet ville byta fridag med honom.
Ledig Lördag istället för Torsdagen.
Kris på mdhlinjen.
Kändes ovanligt ha honom på väg till jobbet vid den tiden.

Efter Maxi for vi vidare till Lidl på Gryta.Köpte mera där.
Bägge var vi hungriga vid det laget och hade köpt Sushi på Maxi som var på väg ur datum.

Ställde oss i solen på ett ställe och åt upp Sushin i bilen.
Starkt och gott med wasabin.
Nyttig frukost :)


Dottern körde hem mig, då det var dags för henne att hämta lillan från skolan.

Båda var vi jättetrötta vid det laget.
Jag bar upp mina 4 kassar till lägenheten.
Var tvungen att bara sätta mig i soffan med en kopp kaffe innan urlastning av varorna.

När det var gjort intog jag viloläge igen.Hade inget val.
Somnade till en kort stund.
Kändes skönt att få undan handlandet.

Vid 13 tiden var det då dags för tvättstugan.Körde 3 maskiner totalt.
Fick rent bäddöverdraget och sängöverkastet samt underkläder.
Blir inte mycket tvätt när jag går hemma bara.

Hostade en hel del under dagen.Det är lite oroväckande.Vill inte ha tillbaka den tärande hostan.
Hoppas tiden till Gastroskopin snart kommer så det kan åtgärdas, det som felar i magen.

Efter tre vändor till källaren så krävde kroppen vila igen.
Gav den det tills det var dags att åka iväg till Eskiltuna och min äldsta dotter samt lillkillen.
Dottern hade haft ett elakt migränanfall under dagen och var väldigt medtagen.
Lillkillen överlycklig när mormor kom.

Mysigt att vara med mina älsklingar några timmar.Svärsonen kom med thaimat och vi åt.Dottern sänkt rejält men kunde då äta och vara upprätt iallafall.Jag vet hur hemska dessa attacker kan vara.
En kollega hade hjälpt henne komma hem, samt hämtat lillkillen från förskolan.
Hon hade inte fixat det själv.

Var med och badade lillkillen, lekte en kort stund innan jag var tvungen att fara hemåt.Mina krafter var då helt påväg att ta slut.
Pratade med min käresta på hemvägen, då hans arbetsdag också var slut.
Saknar honom så!

Kom hem och kröp i nattlinnet direkt.
Åt lite av medhavda thaimaten som jag fick med hem.
Kaffe och många goa meddelanden med kärestan innan sovdags.

Jag är helt imponerad själv över hur mycket jag mäktade med att göra denna dag.Känner det nu på Fredagsmorgonen.Jag är jättetrött i kroppen och huvudet värker.
En dag med vila som huvudpunkt väntar.

Skulle behöva införskaffa syrsor idag till min vackra spindeldam som börjar vara hungrig.
Likaså få iväg läkarintyget till min chef.

Dagen får utvisa hur mycket jag orkar.

Nu kaffe.Frukost till Ville katt och softa i sängen.Kanske en tupplur till innan jag kliver upp för denna nya dag.
En Alvedon får ta hand om huvudvärken.

Vad jag längtar efter att återfå mina krafter...min ork!
Viljan är större än orken....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards