Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Tryggt hemma...

Av Sirpa - 17 december 2016 04:19

Dagarna går och jag kämpar på med mitt mående, min ork och den psykiska biten av att inte vara arbetsför.

Fick papper från Fkassan i Fredags att jag får ersättning ifrån dem, som jag kunde tyda det till iallafall.

Det känns ju tryggare.
Sedan vet jag inte när utbetalningen kommer.Det får bli ett senare problem att lösa.
Räkningarna behöver ju inte betalas förrän i månadsskiftet.

Håller igen på ekonomin så gott det nu går, det är jul.

Ägnade timmar igår till att slå in julklappar fint.Med omsorg och kärlek.
Börjar bli fullt under min lilla gran.
En kasse fylld som skall med på Julafton till Eskilstuna.
Någonting litet åt alla och envar.

Pratade för en stund sedan med min älskling som var på väg hem från jobbet.Återigen med övertid pålagt då saker och ting inte fungerat.
Som tur är så har han fram till mellandagarna bara körningar.
Så ryggen får vila och han får en chans till återhämtning.

Jag har enda sedan våran hemska trafikolycka på Swebus förra veckan, levt i en rädsla över att någonting ska hända honom.
Det är obehagligt!
Hur jag än försöker tänka så ligger känslan där.
Hör jag inte ifrån honom på 5-6 timmar så blir jag orolig och otålig.
Räcker med ett hej på messenger bara, så blir jag lugn igen.

Som nu inatt när jag vaknade 2.45 och inget hört.
Visste att han borde varit hemma redan och det får jag alltid veta, för han vet hur jag känner.
Att jag behöver den tryggheten.

Skickade ett meddelande och straxt ringde han.Övertid såklart!
Borde jag begripit själv med för det är ju inte många nätter han kommer hem i rätt tid.

Trött och frustrerad över allting som krånglar.
Vi har av någon anledning börjat få så dåliga bussar till våran depå.
Det gör inget lättare för någon.

Kollegan och vännen som drabbades av olyckan får vi uppdatering om då och då.Alla är som i en mardrömslik dvala sedan det hände.
Allas tankar är ständigt hos honom och hans familj.

Längtar efter den dagen då vi själva kan se hur han mår.Kan möta honom och krama om.
Visa vad vi känner över det som hänt.
Tacka högre makter för att han överlevt det fruktansvärda.

Allt hänger på en skör tråd....

Livet blir så påtagligt.
Värderingar ändras och närheten till de nära och kära blir mera kännbar.
Hjärnan klarar liksom inget mera just nu....det räcker!!

De små detaljerna blir mera synliggjorda.Inga stordåd behövs någonstans, utan känslan och tanken blir viktig i allt.
Omtanken, omsorgen och närheten.

Jag själv sluter min älskade, mina barn och barnbarn närmare.
Vill liksom beskydda och det går ju inte...

Känner att det går åt mycket av min egen, redan dåliga ork till att bara befinna mig i beskyddartankar som jag inte kan ta på i verkligheten.
De bara ligger där och suger energi.

Blir bra med Julen, få samla alla och bara krama om och se att var och en mår bra.

Jag ber varje dag för alla drabbade i olyckan.Ber om framtidstro och hopp.

Det är ju det enda som går att göra i nuläget.

Nyss skickade vi Godnatt till varandra, min älskade och jag.
Han är hemma i trygghet.
I sömnens och återhämtningens famn.
Jag kan slappna av själv och sova några timmar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards