Alla inlägg den 20 december 2016

Av Sirpa - 20 december 2016 22:59

Jag har två lyktor som är så vackra när de är tända.

Ett mjukt sken igenom det frostade glaset och formen av en stjärna

Det var tidigare ledljus i dem som jag tog bort.Har så lite uttag i min lya så det här blev en bättre lösning och ett mycket vackrare sken

Av Sirpa - 20 december 2016 22:44

Jag är riktigt osams med min kropp nu när jag inte kunnat träna på månader.

Den är så van vid att få en massa mil i veckan.Bra mat och uteluft.

Nu känner jag mig som en övergödd flodhäst när jag inte har muskler nånstans.Bara ett gäng kilon med fett.
Framförallt på magen och höftena.

Tur att benen håller sig i trim ändå.Det är säkert för att jag alltid tränat dem ordentligt och nu är jag ju igång och går några kilometer om dagen iallfall.

Imorgon är det mammografi på morgonen.Tänkte ta en promenad till lasarettet.Det ligger ju så nära här.

Sedan efter frukost så får det bli lite vila innan jag går bort till jobbet och tar ett snack med min chef och personalplaneraren.
Jag vill prova köra lite i mellandagarna.
Sedan är mitt mål att börja jobba för fullt igen efter nyår.

Känner mig såpass mycket piggare.
Det får väl bli så första veckan att jag lägger all min kraft på jobbet och inget mera.
För lösa allt övrigt på lediga dagar.
Jag har inte råd att vara hemma längre.

Tiden till Gastroskopin får jag säkert vänta på länge så det är bara att köra igång igen.

Just nu känner jag mig bara fet och pluffsig, olustig och blek.
Det måste bli ändring på.

Av Sirpa - 20 december 2016 15:38

Idag fick vi lägeheten besiktigad för bedömning av skicket jag tog över den i.
I årsskiftet är kontraktet mitt :)

Kök och badrum kommer ju att rotrenoveras den dagen som vi flyttar härifrån.

Jag är själv väldigt nöjd med lägenheten nu, sen vi fick hit dubbelsängen och jag köpte det lilla rumsbordet.

Lägger med glädje ut lite bilder över vårt krypin :) 61 kvadrat hemtrevligt mys.

Här kommer vi att bo tills vi hittar något större.
Vi vill ha en trea eller fyra.

Känner ingen brådska med det.
Passar på att spara undan pengar så vi får det vi vill ha och trivs i.

Så här bor Swebusråttor i sitt råtthål ;)

Av Sirpa - 20 december 2016 00:46

Jag är så lycklig över att du finns i mitt liv!

Älskar dig så djupt och innerligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards