Direktlänk till inlägg 21 december 2016

Återgår till arbetet

Av Sirpa - 21 december 2016 02:08

Låg vaken och funderade nu inatt och bestämde mig för att återgå till mitt arbete i mellandagarna.
Gör ett försök så får vi se om kropp och knopp fixar utmaningen

Jag har läkarintyg året ut men jag känner att jag vill försöka återgå några dagar tidigare.
Det 28/12 närmare bestämt.

Då kör jag tre arbetsdagar innan ledighet i nyårshelgen.
Hinner vila två dygn sedan innan det är dags att dra igång på allvar igen.

Får helt enkelt göra så dessa tre arbetsdagar att jag lägger allt krut på jobbet och bara sköter det jag absolut måste hemma.
Vilar så mycket som behövs för att fixa detta.

Att gå hemma såhär, bryter ner mig mentalt.
Krafterna återvänder sakta men säkert för var dag som går.
Nu är jag inte längre yr och klarar av att koncentrera mig hyfsat iallafall.

Hostar en del då och då men jag har ju magmedicinen som stöd.
Så det borde gå.
Annars får jag väl sjukskriva mig vidare om det absolut inte funkar.

Läkaren har ju inte hört av sig om min blodtrycksmätning så då tar jag förgivet att den ligger normal nu.
Stressen inombords är ju så gott som borta.Det kan ju göra att blodtrycket gått ner till normalt.

Nu ska jag ge mig på min feta mage så uniformsbyxorna går att knäppa den dagen de skall på.

Skönt att ha kommit till ett beslut om att ta tjuren vid hornen och prova jobba.

Ekonomin är åt pipsvängen då Fkassan håller på pengarna.Har ingen aning om när utbetalning kan tänkas komma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards