Alla inlägg den 26 december 2016

Av Sirpa - 26 december 2016 20:02

Ligger här i vår säng, lite frusen efter att ha tidigare badat varmt, skönt skumbad.
Tvättade mitt långa hår och det vill jag inte föna då det torkar ur håret, sliter väldigt.
Så mitt hår får självtorka, vilket tar tid.
Hann bli lite frusen av detta.
Varmt och gott under täcket.

Diskade en vända till för en stund sedan.Plockade in ännu mera mat i frysen efter mitt dignande julbord igår.
Så det blev en del disk igen.Skönt att få undan det.
Gav katterna deras kvällsmat.
Gjorde iordning frukostmackor till imorgon, som jag kommer äta i bussen.
Kommer även ha med kaffethermos.
Likaså följer det med en matlåda med julmat.Jag gillar att äta det även efter julen.

Känns lite pirrigt att börja jobba igen.
Kör en full dag imorgon, körningar mellan Västerås och Eskilstuna.
Mellan Högskolorna.
Inte mina favoritkörningar direkt men kanske lagom att börja med första dagen.
Arlandabussarna har mycket kunder i mellandagarna och det kör jag på onsdag.
Så lite mjukstart, med dubbeldäckare, Setra.

Saknar min älskade så grymt mycket.
Han har varit hemma hos sig ända sedan Julaftonen då vi skildes åt, efter en trygg natt och mysig Julaftonsmorgon tillsammans.

Han insjuknade hastigt i magsjuka under Julaftonen och blev sängliggandes.Kräktes och var febrig.
Fick inte behålla någonting i sin mage.
Min älskling!
Sådan grym otur.Han skulle ätit julmat hos sina föräldrar och inget blev det av detta.
Förstår inte vart han fick smittan för jag har klarat mig.

Juldagen skulle han kommit till mig och träffat mina barn och barnbarn.
Men det var ju bara att glömma.

Så han fick lov att vara ensam under sin jul vilket jag tyckte var fruktansvärt.
Ingen skall behöva vara ensam på Julen och definitivt inte någon jag älskar.
Nu hade vi inget val.Alla som var hos mig på Juldagen tyckte så synd om honom.
De såg ju fram emot att träffa min kärlek.

Nu är han piggare och har kunnat äta något.Det tar på krafterna att inte få ha något kvar i magen.
Känns skönt med vetskapen att han mår bättre.
Saknar honom så!

Imorgon jobbar vi båda.Han börjar efter jag slutat.Samma körningar.
Hoppas vi ses någonting.

Jag kommer hem vid 15 tiden imorgon.Blir intressant att se hur trött jag är efter en heldag på jobbet.
Hoppas på att jag skall orka ge mig ut och gå några kilometer.

Kommer nog att hålla sovrummet stängt när jag är på jobbet.Litar inte riktigt på att kattfröken håller kissandet i lådan.Hon har slarvat förr och kissat i sängen.
Vill inte ha vår härliga säng förstörd.

De båda katterna är lite i luven på varandra och fröken morrar och har sig.
De har ju inte setts på ett tag och Ville gillar att retas med henne.

Straxt skall jag släcka och sova.
Tidigt är det men jag är trött och kroppen har jobbat lite extra idag.
Ska upp 5 imorgon bitti.
Vill ta det lugnt på morgonen.

Av Sirpa - 26 december 2016 17:51

Efter min powerwalk och sen frukost, unnade jag mig en vila på soffan.

Satt och petade runt på Fkassans sida och lyckades efter långt letande, hitta dit där jag kunde friskskriva mig.
Förstår inte varför det behövde vara så krångligt.
Lika mycket som man sjukskriver sig så friskskriver man sig ju också.

Blev gjort iallafall till sist.
Känns bra då jag börjar jobba imorgon.
Chefen ringde och hörde om jag kunde jobba extra på Onsdag.
Var tveksam först men gick sedan med på att köra en vända till Arlanda.
Halva tjänsten.

Satte mig i bilen och åkte till yngsta dottern och hämtade hennes andra katt till mig också.
Hon åkte själv bort igår kväll och kommer inte hem förrän på Nyårsafton.

Kom hem med den lilla pälsbruden

Hon är så söt.

Det blev mat åt båda pälstofflorna direkt då vi kom hem.
Handlade lite på Willys i Sura.
Behövde kaffemjölk och lite extra kattmat då de är två nu.

Fixade mig själv ett fat julmat från gårdagens rester.Jättegott
Minskade ner mängden, precis som med frukosten tidigare.
Lät maten sjunka undan.
Tog fram gåbandet och gick 1 km på den medans badkaret fylldes.

När det var gjort och mina fotsulor hettade då jag gick barfota, så var det dags för ett varmt och skönt skumbad.

Där tog mina krafter slut för denna dag.Kändes helt ok.
Jag hade redan tidigare fixat undan det disk som var kvar från igår.
Började lite smått att plocka bort julen också.
Tar bort överflödet.
En hel del får vara kvar över nyår.

Ligger nu och degar i soffan.
En helt ok annandag jul.
Har pratat massor med min älskade på messenger.
Saknar honom väldigt !

Av Sirpa - 26 december 2016 11:46

Imorse när jag vaknade, kändes det i hela kroppen hur den var sugen på att ge sig ut på ett pass.

Avsaknaden av träning har givit mig flera kilo fett att jobba bort.
Nu är det dags!
Känner att jag blivit såpass pigg att jag kan ge mig på både jobbet och träning.
Tar mig försiktigt in i båda bitarna.

Gav mig ut i den starka, kyliga blåsten.Traskade på och fick nöja mig med 5 km powerwalk.
Kändes toppen i kroppen.

Träningskläderna sitter illa på mina extrakilon och det triggar mig än mera att öka på stegen.

Kom hem riktigt nöjd och belåten.
Intog frukost.
Risgröt som jag bara åt halva portionen av och på det en skinksmörgås och kaffe.
Kommer inte att ändra min kost utan väljer att dra ner mängden på allt jag äter.

Så mindre mängd mat och träningspass kommer att göra susen efter några veckor.

Känns toppen :)

Har som första mål att få igen mina jobbarbyxor så de inte gör ont i magen.
Sedan ska jag och äldsta dotter och jag till Ullared 12-13 Januari, så till dess vill jag att nåt kilo är väck och muskler börjats försiktigt byggas istället.
Jag har ju grundkondisen kvar, det kändes direkt

Av Sirpa - 26 december 2016 04:56

Jag har under många år känt att jag inte behöver ha något eget hem för att leva i trygghet.
För att känna mig rotad i tillvaron.

Den tryggheten har funnits inombords.
Sedan vart min säng stått..det har spelat en mindre roll.

På senare tid, när min kärlek kom med in i bilden på allvar, så har jag känt att det faktiskt vore skönt att ha ett riktigt hem att komma till.
Att verka och bo i.Ha en trygg plats att återkomma till, helst varje dag.

När jag sedan stod på randen till att bli bostadslös, så blev allt än mera påtagligt.
Längtan efter den egna trygga dörren kändes riktigt jobbig.
Ett hem, en dörr att stänga ute allt som ständigt fanns runtikring.

Igår fick jag höra från båda mina döttrar att min lägenhet känns riktigt hemtrevlig.Varm och välkomnande.
Att det nu känns att jag boat in mig ordentligt.
Givit allt min egen prägel liksom.

Det varken ville eller vågade jag, sålänge den var i andrahand.
Den hörde till H som hyrde den i första hand.Jag lät det mesta vara som han hade den bostaden då han stod för kontraktet.
Jag visste ju inte om han ville ha tillbaks lägenheten efter det år som jag fick tillgång till den.

Sedan också när hyresvärden inte heller gav någon som helst garanti för att jag skulle kunna få hyra den vidare efter H.

Jag sökte ju annat med ljus och lykta hela tiden.En tärande oro gnagade inom mig under lång tid.
Kontrakttidens slut närmade sig och inget boende i sikte.
Kanske skulle jag få lov att magasinera mitt bohag och bosätta mig i husvagnen, mitt i vintern.

Dessutom i samma veva började jag och min älskade prata och planera, att flytta ihop.Vi ville börja bygga på ett gemensamt liv.
Vi sökte tillsammans och på varsitt håll efter boende.Det var hopplöst läge, med den bostadsbrist som råder nu.

Sedan kom så glädjebeskedet att jag fick behålla min lya :)
Glädjen var enorm!
För att inte tala om lättnaden inombords.
Allt liksom lossnade och jag kunde äntligen se en framtid med livet.
Med ett tryggt boende, nära mitt arbete.
Älsklingen kunde säga upp sitt jättedyra boende på annan ort och vi kunde äntligen börja planera på allvar.Se framåt, till ett gemensamt liv.

Jag har lagt mycket tid på att få lyan till att bli min/våran i inredningen.
Målat och fixat.Ändrat och donat,

Den absolut perfekta detaljen kom hit härom kvällen.
En "möbel" som min älskade själv designat och byggt.
Se själv :) Helt underbar!

En öppen spis som jag fullkomligt älskar.
Någonting som min egen älskade gjort själv, med sina egna händer.
Den fick jag i gåva, lagom till Jul.
Så himla fin!

Jag såg till att inreda rummet så den skulle komma till sin rätt.
Vi har ju bara en tvårummare och spisen kräver ett stort rum för att komma till sin rätt.
Lyckades få till det bra ändå, tycker jag.
Den pryder sin plats och gav vårt hem ett lyft, en själ och någonting vackert att vila ögonen på.

Självklart inget vi kan elda i, utan en möbel som ser verklig ut i sin prakt.

Allt fick liv härhemma sedan vi dessutom fick hem en säng som vi behöver, då den jag hade var för mjuk och för liten för två att sova i.

Pusselbitarna till ett mysigt och varmt, hemtrevligt boende, faller på plats vartefter.
Nu trivs jag riktigt bra i vårt hem.
Jag skriver vårt hem då jag räknar det så.
Älsklingen kommer ju att flytta in inom de kommande 3-4 veckorna.

Lite tavlor har kommit hit som han tagit motivet till med sin kamera.
Även dessa så oerhört värdefulla för mig.

Bostaden har fått en själ.
Känns välkomnande och trygg.
Ett hem att längta till, sålänge tills vi finner vårt drömboende.
Självklart vill vi och behöver, bo större än dessa 61 kvadrat.
Ett rum till minst vill vi ha och ytor i rummen som är större.

Men tills dess så är detta alternativ helt ok.
Ett eget hem, en trygghet, en bostad att finna vila och stabilitet.
Det är viktigt och idag en lyxvara för många.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards