Alla inlägg den 27 december 2016

Av Sirpa - 27 december 2016 05:50

Hämtade ju hem min dotters lilla kattjej igår, till mig och ska ha henne en vecka knappt.
Så nu är de två och Ville katt är inte snäll med henne.

Hon är dessutom extremt grollig och sur.Vill inte att han kommer i närheten.

Så inatt har det morrats och fräsits.Spottats och vrålats, så jag har måst gå upp flera gånger och medlat.
Jagat bort Ville helt enkelt då han retats med surtanten.

Detta har medfört att min sömn blivit helt söndertrasad.
Jag hade verkligen behövt den då jag idag jobbar mitt första, riktiga arbetspass, efter nästan 2 månaders sjukskrivning.

Blir en tuff dag, det känner jag.
Ställer in mig mentalt på att klara det ändå.Jobbar 6.40-14.20 idag och får sedan åka hem och vila.

Katterna får boa isär medans jag är borta.Tjejen får sovrummet för sig själv.
Har ställt in mat och vatten samt en egen bajalåda åt damen.
Ville får husera på resten.
Det blir ju bara medans jag är borta i jobbet.
Hon sover mestadels ändå för hon börjar bli till åren kommen.

Har fixat med en thermos kaffe, matlåda med julmat, till lunch och smörgås till att till frukost i bussen om några timmar.
Sminkad och klar.
Ska bara borsta tänderna och kravla i mina trånga uniformsbyxor.

Tur jag har tröjan för om jag måst köra med byxorna uppknäppta.
Magen måste bort och det snabbt.
Avskyr att känna mig obekväm i jobbet.

En lång powerwalk i eftermiddag gäller eller några km på gåbandet.
Maten är redan halverad i mängd så det borde hända något om en vecka eller så

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards