Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Sirpa - 2 januari 2017 19:49

Från idag är jag inne på mitt eget schema igen.
Det började med en lång dag.
5.57-15.40
Gick till depån då min bil var kvar där sedan Nyårsafton.Kallt och friskt ute.

Trevliga turer med kunder som saknat mig under min sjukfrånvaro.
Så kul att höra det :)

Kall buss framme på förarplatsen.Frös om fötterna.
Vet inte om det var för lite kylarvätska i bussen för jag kände värmen komma kort i svängar.
Kontaktade Trafikledningen om detta.

Hade två timmars rast på depån.
Satt och pratade med kollegor och blev tom bjuden på lite mat av F som hade så mycket mat i sin låda.
Jättegod laxgryta.
Så gullig gjort :)

Körde sedan andra vändan och fick lite extra jobb med hanteringen av en rullstol, som tog tid.Hade svårt att hålla tidtabellen men vägrade stressa upp mig.

Kom hyfsat i tid till Västerås.

Handlade lite på vägen hem.
Bara det nödvändigaste.
Tänkte äta ur frysen denna månad och på så vis spara pengar.
Det är massor med mat där.
Behöver rensas ur.

Kom hem, jättetrött.
Fixade mat.Värmde Jansson ur frysen.Kaffe och pepparkaka till efterrätt.
Prata med älsklingen när han åkte till jobbet.
Han packar för fullt hemma på sin lediga tid.

Själv gick jag ner med julpyntkartonger till källaren.Röjde lite där innan jag insåg att mina krafter inte räcker mera idag.
Lyssnade på kroppen och gick upp.
Diskade tidigare.

Måste ta det lugnt denna vecka så jag kommer in i jobbet ordentligt igen.

Jättekul att jobba var det och den känslan sätter jag som den positiva upplevelsen för denna dag, som jag utlovat att ha med varje dag.
Någonting positivt levererat :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards