Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

Att våga leva

Av Sirpa - 3 januari 2017 05:33

I min ålder brukar många redan ha stadgat sig sedan lång tid tillbaka med sin kärlek och livskamrat.
För min del kom kärleken sent in i mitt liv.

Visst har jag älskat och varit förälskad tidigare, i mitt äktenskap och även efter.
Men jag har aldrig känt som jag gör nu.Ett sådant djup i mina känslor.
En sådan passion, tillit och glädje.

I min kärlek idag känner jag en sådan trygghet.Han låter mig vara den jag är, utan att ifrågasätta.
Jag måste inte stå till svars för hur jag tänker, agerar och mår.
Han bara finns där för mig :) i alla väder och sinnestillstånd.

När vi talar om detta så kan han bara le mot mig och säga: Varför skulle jag vilja ändra på dig?
Du är den jag älskar så som du är.
Sedan kan han rada upp de egenskaper han finner hos mig.

När jag hör honom säga dessa ord så fylls jag av en sådan värme inombords.
Det är ju precis så jag känner för honom.
Finns ingenting jag vill ändra hos honom.En mer ärlig och öppen man med en inre vilja och styrka, har jag aldrig tidigare mött i mitt liv.

Han vill så väl för så många och det jag mest beundrar hos honom, det är hans förmåga att säga ifrån när någon kliver över gränser.
Ingen trampar ner honom!

Jag är ärligt talat så grymt trött på alla velournissar i vårt land som inte vågar rakryggade, stå upp för sig själv och sin familj.
Det mesas och daltas åt alla håll och kanter.
Resultatet blir bara att ingen vågar säga sin mening.
Jag avskyr sådant!

Var rak och ärlig!
Stå för din sak och tro på det du gör.
Det är enda linjen som gäller.
Dalt och pjolt leder ingenstans.

Jag ser så fram emot att flytta ihop med min, både fysiskt och psykiskt starka, rakryggade och ärliga man.
Vi kommer att vara och är redan ett hållbart team som står upp för varandra.
Vi vet vart vi har varandra och vet vad den andre känner och tycker om tillvaron.

Det han säger till mig, det menar han och så vill jag ha det i relationen till den människa jag lever närmast.
Sedan är det viktigt med passion och glöd.En gemensam tillvaro med mycket fysisk närhet, alla tider på dygnet och det överallt.
Finns inga begränsningar.

Aldrig att vi kommer behöva vakta ryggen mot varandra utan den öppna dialogen skall ständigt finnas där.
Rakt språk, red ut om något är oklart och sedan gå vidare.
Inget ältande, gnällande, skällande eller i övrigt, själadödande vill vi ha.
Det finns inte tid för sådant.
Livet är alldeles för sårbart och kort för att lägga tiden på en massa onödigt dravel.

Vi skall leva fullt ut, njuta och må gott av varandras närhet och trygghet.
Skapa en gemensam tillvaro som passar oss båda.
I detta också egentid som också är oerhört viktigt.

Vi har fördelen att arbeta med samma sak och det skapar en förståelse.
Det boende vi redan hittat och kommer flytta till 1/3 som senast är en första viktig del i vårt praktiska liv.
Bo bra.Trivas på arbetet.
Köra den bil vi båda vill ha.

Se till att ha den fritid med de aktiviteter vi båda vill ägna oss åt.
Tillsammans eller var för sig.Det finns inget som säger att man måste sitta fast i varann som plåster ständigt.
Tilliten och tryggheten är grundpelaren i en sund relation.

Vi har gjort valet att leva tillsammans och då kommer vi att använda alla dessa fördelar vi har, i vårt lika tänk.
Gemensamma passioner som ger oss så oerhört mycket.

Drömmar som vi redan börjat förverkliga som saknats i bådas liv tidigare.
Prova nya saker, leva ut känslor och passioner.

En härlig tid väntar.
Självklart inte ständigt i rosenskimmer men jag vet att vi båda kommer att göra vårt yttersta för att detta skall bli bra.

Vi skapar en energi tillsammans som ger oss styrkan att ta hand om allt det som ligger ikring oss.
Båda har vi gamla sjuka föräldrar.
Barn och syskon som behöver oss ibland.
Djur kommer alltid att finnas i vårt liv och vi har även den gemensamma passionen husvagnsliv.

Styrkan att bära varandra finns redan.
Ingen av oss har någon som helst nytta av att försöka trycka ner den andre eller på något vis vilja ont.

Båda är vi ordningsmänniskor.
Helt, snyggt och rent vill vi ha det.
Praktiskt och lättarbetat.

Jag längtar så efter att vi skall gemensamt inreda vårt nya hem.

Börja på nytt, tillsammans med en människa i denna ålder, är ett beslut som man tar bara om man är absolut säker på sina känslor.

Han är mannen jag sökt, som jag inte trodde fanns.
Som jag hade givit upp att söka efter.
En dag stod han bara där, tog min hand i sin starka, trygga hand och presenterade sig.
Aldrig jag trott att vi idag skulle stå där vi är idag...

Sambos om ca 3 veckor.

Vad jag älskar denna man.
Mitt livs kärlek
Detta trodde jag inte när jag med stor sorg i mitt hjärta lämnade Örebro och min dåvarande kärlek, för drygt 2 år sedan.
Med tron att jag aldrig kommer hitta mannen jag kan fungera med till fullo

Nu är vi snart sambo....

En dröm går i uppfyllelse :)


Varje dag i resten av vårt liv vill jag värna och vårda kärleken vi bär, för varandra och för vårt liv i gemenskap.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

 
 
Annie

Annie

3 januari 2017 20:49

Vad fint skrivet :)

Hoppas ni får det riktigt bra tillsammans! ;)

http://lifebyannie.bloggplatsen.de

Sirpa

4 januari 2017 00:51

Tack :)
Vi kommer att ge vårt allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards