Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

Ledig Onsdag

Av Sirpa - 5 januari 2017 08:37

Det satt verkligen fint med en ledig dag efter körningen i snöovädret kvällen innan.
Jag var väldigt trött på kvällen då men hjärnan fungerade bra.
Tyder på att min återhämtning har fungerat och jag börjar vara med i matchen igen.
Känns toppen!

Började dagen med att sova lite längre.Vid 8 tiden gick jag så upp till katternas mjaurrande förtjusning.
Tittade ut på det vita vackra vinterlandskapet.
Var glad och lättad att jag inte behövde ut igen förrän det var dags att åka till affären senare.
Behövde en vilodag.

Fixade mitt morgonkaffe.Gav pälsälsklingarna sin frukost.
Sedan gosade jag ner mig i sängen igen, för att njuta av kaffet och blogga lite.
Tog först mina tabletter.En för magen och den andra för blodtrycket.

Har nu fått tablettintaget i fas.Det känns bra att ta dem samtidigt så blir inget glömt.

Sedan jag började med blodtrycksmedicinen så känner jag av mera magsmärtor.Såg att det hör till biverkningarna.
Går väl över när kroppen vant sig.

Min ambition är att få ner blodtrycket vartefter, så jag kan lägga bort medicinen.
Undvika stress, äta bättre...dvs mera regelbundet, träna och på så vis få trycket att gå ner.
Jag tror inte att trycket kommer sig av glappet i hjärtklaffen.
Har ju ett gäng överviktskilon att bära på.Men jag har bestämt att det inte får stressa mig till någon bantning som så, utan de får betas av vartefter träningen kommer in i bilden mer och mer.

Gick 6 km dagen innan till och från jobbet.Alltid en början :)

Efter morgonkaffet fick det bli omhändetagande av gårdagens disk.
Väntade in fastighetsskötaren som skulle fixa nya nycklar till dörrlåset och postfacket.
Förre hyresgästen hade inte alla kvar så det blir nya nycklar till oss.

Mats på Avorum kom och fixade detta.Våran supertrevliga fastighetsskötare.
Han fixar allt och det snabbt.
Alltid lika trevlig, leende och glad.

Skrev på papper om de nycklar jag mottog.Han grejade låstet och postfacket.
Tryggt med vetskapen om att inga nycklar är på vift.

Jag frågade om kommande flyttstädning och dess omfattning.
En normal städning behövs bara då det skall in och renoveras rejält när vi flyttat.Känns bra!
Vi kommer att ha fullt upp ändå.

Efter Mats gått så gick jag ner för att skotta fram bilen ur snömassorna.
Det tog sin tid och kraft då det var över 2 dm snö på bilen och mängder runt om.

Snön satt som fastkletad på hela bilen.Även på alla sidor, så det märktes att det varit blåsigt.
Blåste ännu friskt när jag jobbade på med att få fram min Emil V70.

Fick låna en skovel av en granne för att skotta rent min plats.
Han var ute i samma ärende med sin bil.
Visste att det skulle bli kallare till idag och ville ha bort snön så den inte låg kvar som hårda klumpar.

Åkte till Maxi, handlade kattmat och strö till deras lådor.Lite annat för att komplettera hemma.

Kom så hem.Kände mig trött och hungrig, så det fick bli soppa, knäckeostmacka och soffläge en stund.Piggnade till igen utan problem.
Bar ner återvinningsprylar till bilen.Dammsög.Så skräpigt överallt när jag röjer i mina grejer, sorterar och kastar.
Bereder inför flytten till det nya.
Rensar ur allt jag inte behöver.

Senare kom mitt lilla barnbarn och bassethundarna hit.
Lillan badade medans jag grejade vidare härhemma.

Hon älskar att skumbada hos mormor, med sina leksaker i badet, sitter hon och sjunger för sig själv.

Jag fixade middag åt oss tre när dottern kom tillbaka.
Dukade i köket och njöt av god mat och varandras sällskap.
Mycket att prata om då det är ett tag sedan vi sågs.

Pompis katt fick följa med sin familj hem igen.Hon var nästan 2 veckor hos mig.Hon gillar inte transportburen.
Ville katt var så nöjd att ha mormor för sig själv.
Han gav mig en peelingbehandling i ansiktet som tack när vi senare låg i soffan och såg på tv.

Så sträv tunga har han, så det gör ont stundtals när han tvättar ihärdigt.
Får passa så inte huden går sönder :)
Noggrann herre.

Tog mig själv ett varmt bad och somnade med lite fuktigt hår senare vid 22.30 tiden.

Älsklingen ringde när han åkte hemåt på natten, efter sitt jobb.
Inga bussar tvättades då det var för kallt.-12 när han åkte hemåt.
Men bussarna måste ju städas, tankas och fixas i övrigt, så han hade att göra ändå.
Somnade om tryggt när han landat hemma hos sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards