Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Sirpa - 6 januari 2017 14:18

Igår kväll när jag slutade jobbet vid 22.15 tiden så var det jättekallt.
Såg att det ökade i graderna men hade nog inte riktigt räknat med den bitande kyla jag hamnade i.

Jättetrött var jag dessutom då arbetsdagen blev riktigt lång.
Bråttom hem för det var inte mycket till dygnsvila, innan nästa arbetsdag började.

Hann gå några hundra meter när det kändes som öronen gick sönder, det nöp så av kylan.
Fingertopparna på samma vis.
Skyndade på allt vad jag förmådde.Joggade stundtals för att hålla temperaturen uppe i kroppen.

Kom så hem alldeles stelfrusen.
Kände inte öeonen längre och fingrarna så stela att det var fullt sjå med att låsa upp dörren.

Riktigt otäckt!
Visste inte hur fort jag skulle komma ur de iskalla kläderna och i en morgonrock.
Efter en stund, gjorde det jätteont på öronen och händerna.
Fingrarna sprängvärkte...

När allt tinat upp och jag fått i mig varmt te så såg jag att termometern visade på -21
Tack sjutton för att jag frös!

På dagen när jag gick till jobbet var det -10 och det kändes bitande kallt.

Efter en kort natt var det då dags att bege mig till jobbet igen.
Mätaren visade på -18 och jag tänkte först se till att få fart på bilen och ta den till jobbet.

Men sedan tog jag förnuftet tillfånga.
Jag ville ju gå till och från jobbet.Behöver träningen och även spara pengar.

Så det blev underställ på under uniformsbyxorna.
Luddigt pannband, öronmuffar och mina fluffiga handskar.

Det gick toppenbra!
Traskade på i ett bra tempo och tig bilder på den vackra morgonen.

Riktigt kall och härlig morgon.
Löste av kollegan på Resecentrum med en varm depåbil och han kom med en go Scania.
Härlig resa till och från Arlanda med glada, goa och nöjda resenärer.

De tackade så gott för en fin resa.

Blev så avlöst i Västerås igen.
Långrast.
Gick hem igen och fixade mat.Diskade och åt.
Vilade på soffan och pratade kort med älsklingen på messenger.

Ska straxt iväg igen.
Går till depån och kör en vända till och från Arlanda.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards