Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Sirpa - 7 januari 2017 07:06

Det känns verkligen härligt att jag fått igång min kropp igen såpass att jag kan vara ute och gå en hel del.

Igår Trettondagen, gick jag till och från jobbet, två gånger, då det var delad tjänst denna dag.

Sista turen gick från Resecentrum 15.30 och jag hade en stort gäng resenärer med mig.
Många barn, så det var ganska stimmigt i bussen. De var trötta och otåliga.Hade kommit från anslutningsbussen från Karlstad, Örebro, så de hade redan rest ett bra tag i buss.
Fullt förståerligt.
Körningen gick fint, trots att det var väldigt halt på sina ställen, då det kommit ner lite snö som lagt sig på vägbanan.

Ett mindre gäng fick jag tillbaka.
Lämnade över min jättesmutsiga buss till väntande kollega och åkte själv till depån.

Gick hem i ett hårt tempo då det blåste kallt.Inte mer än -5 men blåsten gjorde det kallare.
Tur jag hade mina gosvantar och pannbandet, öronmuffarna.

Kom hem trött och väldigt nöjd med dagen.Fick ihop 7.5 km denna dag.
Snabbt i duschen för jag måste få håret torrt innan läggdags.
Klockan var redan 20.00

Fixade mig gomacka med leverpastej och färskgurka.
Pratade med älsklingen på messenger.Han var jättenöjd med sin träning på gymet som ger fint resultat och han slog sitt eget personbästa på bänkpress 172 kg.

Bra jobbat min älskling!

Han är ju en sliträv denne härliga man.Jag är så glad att någonting går hans väg, då det är så mycket stök med en del individer ikring honom.
Fattar inte att han orkar med det emellanåt.
Han är stark i både psyke och fysik.
Det ställs krav på honom som är helt makalösa.
Förstår inte hur en del människor tänker.De har inte fått lära sig att ta ett eget ansvar för sitt liv och sina handlingar.

Allt skylls på andra och anklagelserna haglar när mitt hjärta inte ständigt finns och ställer upp, hjälper till och ordar upp.
Tur han har sin träning att ta ut tankar och känslor på.

Båda gillar vi ju att träna.Han i styrka och jag med min löpträning, jogg och powerwalk.

Vi ska skriva in oss på samma gym här i stan när han flyttar till mig om några veckor.
Jag behöver få en fast plats med min träning.
Min älskling är inte så glad i att jag är ute och tränar sena kvällar och tidiga mornar.Han är rädd att jag skall råka illa ut då det är så mycket knepiga människor ute i stan.

Jag ska se till att beväpna mig med någon spray så jag har skydd om något händer.Kanske blir han tryggare då.

Det är hemskt så det har blivit att vi inte kan röra oss ute trygga längre.
Har ju hört om flera attacker ute just mot tränande kvinnor och tjejer.

Idag vaknade jag straxt innan 6.
Låg kvar en stund och lyssnade på tystnaden, så skönt.
Sedan hördes plogen ute på vägen så jag förstod att det snöat inatt.

Gick upp, fixade kaffe och lunch/frukost med till jobbet.Gav Ville katt hans frukost.
Sitter nu i sängen och njuter av kaffet.
Laddar inför den kommande dagen.
Ska straxt göra mig iordning för att återigen gå till jobbet.

Ska ta ut buss från depån så det är bäst att vara ute i god tid för den står säkert iskall och troligtvis ostädad från igår.
Det har blivit så hos oss.
Vi får vara glad om bussen är tankad....

Min älskling ska inte ständigt vara i tvätthallen och när han inte är där så fungerar inte mycket kan jag säga ärligt.
Jag hoppas han kommer ifrån detta slit helt snart.Han är bussförare och ingen som skall slita livet ur sig med busstvätt och städ.
Det kan var och en göra med sin egen buss varje kväll den kommer in i garage.Svårare än så är det inte.

Nu full fart in i den nya dagen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards