Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Lugnare arbetsdag

Av Sirpa - 9 januari 2017 05:56

Söndagen började med promenad till jobbet.Kallt rejält igen, -16 när jag gick hemifrån.
Fick ett frysskåp till buss.
-5 invändigt när jag startade upp den.

Drog igång värmaren och lät motorn stå igång medans jag gjorde mig klar för dagens arbete.

Hade redan första turen mycket kunder till Arlanda.
Härlig tur med vackert snölandskap och solsken.Hörde hur kunderna njöt också, av min färdväg längs vintervägbanor.

Jag vill inte jaga fram längs de stora vägarna med vägsalt och skit sprutande ikring hela tiden och torkarna vispande framför ögonen.Spolarvätskan skvalande ständigt.

Jag föredrar en stillsammare, vackrare körning längs vägar som är vita av snö och ingen trafik.Det bjuder jag mina resenärer på.
Uppskattas väldigt och dessutom kommer vi oftast fram till Arlanda tidigare än längs de stora vägarna.

Jag hade vägarna för mig själv ända fram till Sigtuna där jag fick första bilen framför mig.
En njutfull tur som gjorde att jag återigen kände glädjen över detta arbete.
Den känslan var borta helt igår då jag var i sådan stress av att inte klara av att hålla tiderna.

Gick i tid från Arlanda också.
Mycket kunder tillbaka och mängder med bagage.
Några minuter sen i Västerås.Det är svårt att komma i tid med våra tajta körtider.

Släppte av alla som tackade och var så nöjda över min körning.
De berömmer mitt lugn och fina, jämna och mjuka körning längs de krokiga och smala vägarna.

Som en man sa: Ett äkta proffs :)
Gjädjer mitt hjärta att höra sådant.

Hade kort rast så jag sökte plats att ställa bussen.Fullt på våra platser som är till för sådant.
Körde runt cityrungen och ställde mig utanför Vasaparken på en hållplats som Axelssons använder dagtid för ABB körningar.

Stod där och intog min macka och kaffe.Gick noga igenom bussen först innan färdskrivaren ställdes på rast.

Satt och pratade med min älskling på messenger.Han hade hjälpt sin mor idag på förmiddagen.
Vad skulle föräldrarna göra utan honom....

Körde sedan en sista tur till och från Arlanda.Mycket kunder och specialbagage som tex en surfingbräda :)

Klarade körtiden då också tack vare att jag i Västerås kunde köra fram i god tid och lasta.
Så allt var klart innan avgångstid, ingen stress.

Jag ser ju hur kunderna också blir stressade och uppjagade när vi kommer farande med bussen i sista minuten eller tom efter avgångstid.
Allt blir bara jobbigt då längs hela färden.Så onödigt!
Kostar bara bortkastad energi.

Fick mycket kunder i Enköping också och jag förberedde med att ha ett nära tillgängligt bagageutrymme tomt för dem.Snabbt och smidigt.
Iväg nästan i tid.

Halvfull buss blev det hem också.
8 bokningar och det slutade med att jag hade 23 i bussen.Sånt är kul :)

Blev avlöst av kollega i Västerås.Tog depåbilen till depån.
Hann ringa mitt hjärta som var på väg till jobbet medans jag tog en kaffe och macka innan min dotter och lillan hämtade mig.
Vi åkte till Willys och handlade.
Bara sånt jag behöver för att ha mat fram till lön.

Håller i slantarna nu för det blir inte mycket att leva av när jag bara har sjuklönen att använda.
Tar ju ett tag innan jag jobbat ikapp mig igen lönemässigt.
Man har inte råd att vara sjuk!

Kom hem trött och frusen.
Tog ett varmbad efter att ha checkat av så kärestan kom fram till jobbet.Det hade varit stopp på E18 som vanligt.

Åt efter badet och satt sedan i soffan och drönade tills det var dags att sova.Var jätterött.
Hade ju varit vaken sen 3 på morgonen, uppjagad efter stressen dagen innan.

Nu är det Måndag morgon och jag vaknade tidigt.
Valde att gå upp så jag har rätt dygnsrytm inför kommande dagar.
Ledig idag men hag börjar 3.57 imorgon igen.

Många, jobbiga, intensiva arbetsdagar avverkade.
Älsklingen tog hand om alla igenomskitiga bussar inatt.Ingen hade ju rengjort dem på många dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards