Alla inlägg den 10 januari 2017

Av Sirpa - 10 januari 2017 17:50

Hade fridag igår, från jobbet.
Kändes skönt att inte hasta iväg någonstans.
Vaknade tidigt och bestämde mig för att gå upp, så jag inte skulle ha så svårt att jobba tidigt nästa dag.

Mat åt Ville katt och kaffe åt mig själv i sängen.Låg och funderade över det som behöver göras framöver.

Gick upp och tog på träningskläder.Kutade ner och bokade tvättid.
Fick en direkt på morgon så det var bara att plocka ihop all tvätt och gå ner med allt.
Startade två maskiner.
Tog sedan en powerwalk med inslag av korta jogg, till jobbet och levererade pepparkakor till fikat där.

Sedan en extra runda innan jag landade hemma igen, lagom för att ladda om tvättmaskinerna.
Upp till lägenheten och hängde upp tvätten.
Fixade med en sen frukost.
Diskade en stordisk.

Bar sedan ut saker från källaren som skulle kastas, till bilen.
Ladda nya tvättmaskiner och bäddade rent i sängen.
Körde 6 maskiner tvätt totalt.

Plockade isär tv möbeln som jag skickat ut på balkongen.
Bar ut den i bitar ut till bilen.Där det redan var en massa annat.
Körde allt till återvinningen och kastade.Skönt få det gjort.

Åkte sedan till Statiol för att tvätta Emil V70 och det visade sig att jag hade en gratis tvätt att inkassera :)
Så det blev en tvätt värd 200:- som jag fick.

Emil blev jättesnygg.Tog bilder som jag sedan lade ut på fb för att ge en hint om att han är till salu.

Kom hem väldigt nöjd
Hade tidigare varit i kontakt med olika instanser för att lösa mitt billån.
En kollega tar hand om försäljningen av Emil.
Jag vägrar hålla på med sånt.
Sälja bil är hemskt.
Jag blir bara arg och ledsen på folk.

När kvällen kom så tog jag en välbehövlig dusch.
Åt blodpudding och fixade sedan mat åt min käresta som kom hem och åt på sin rast.
Skönt att träffas en kort stund.

Av Sirpa - 10 januari 2017 03:13

Min älskade V70 ska snart vidare till nytt arbete och ny husse eller matte.
Han behövs inte hos mig mera då jag om ca 2 veckor blir sambo och det flyttar in en Saabfröken istället.

Känns lite jobbigt då han är jättefin och en bil som jag önskade under många års tid.
Vi fick 2 år tillsammans iallafall och det känns bra.

Har nu börjat förbereda den praktiska delen av försäljningen, men också den mentala.
Bilar blir familjemedlemmar för mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards