Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Sirpa - 11 januari 2017 03:08

Igår när jag jobbade, ringde en kvinna som ville komma och se på min lägenhet.
Hon kunde tydligen få den 1/5 om hon ville.

Hoppet tändes hos mig direkt att jag/vi kan flytta tidigare till trean våran, på stan.

För detta skulle renoveras, var det ju sagt, innan hon skall in och sånt behövs ju tid till.

Vi bestämde att hon kommer på Onsdag kväll, efter sitt arbete.
Enda gången som passade med våra arbetstider.
Bra få det gjort så snart som möjligt.

När jag trött och hungrig, landade hemma efter en rask promenad, så ringer Avorum, de jag hyr utav.
Jag fick frågan om jag kan tänka mig att flytta tidigare än tänkt.
Självklart! Detta hade jag redan nämt för dem tidigare.
Passar toppenfint för våra planer.

Så denna lya skall jag lämna in nycklarna senast 1/3 klockan 12.
Meddelade älsklingen detta och vi kom överens om att ta trean en månad tidigare.
Mejlade vår nya hyresvärd detta.

Nu är det snabba ryck framöver.
Älsklingen behöver vara ur sitt innan Januari månad slut.
Blir perfekt att ta över hans saker direkt till det nya.
Bara i ett lass köra dit allt och sortera upp vartefter.
Sedan har vi Februari på oss att flytta mitt bohag dit vartefter, i ett lugnt tempo.

Båda jobbar vi ju heltid och har en massa annat i livet att stå i, så denna lösning blir toppenbra.
Vi bor i detta sålänge vi behöver och flyttar sedan över möblerna i ett nafs.

För mig blir detta jättekul.Jag som älskar planering.
Kommer att ta över saker dit, lite i taget och plocka in på plats.
Så den dagen möblerna körs över så är det bara att börja bo.
En hel del kommer att vara på plats redan.

Så spännande tid vi har framför oss.

Lite för mycket har hänt, alltför snabbt nu på kort tid, så min hjärna har lite svårt att hänga med.
Det påverkar min sömn känner jag.
Somnar helt utmattad och vaknar efter några timmar och hjärnan spinner igång direkt.
Den lägger pusselbitar och vill igång med allt.
Jag i ett nötskal.
Behöver någonstans i detta, vila hjärnan och det gör jag i körningen på jobbet.
Mellan Västerås och Arlanda ges den möjligheten.
För det enda jag gör är ju att fint och försiktigt, förflyttar mina kunder mellan två destinationer.

Är det mycket att göra så vill jag agera snarast.Gillar inte att vänta om det är något jag kan påverka fysiskt.
Jag kommer redan idag att börja smått att packa.

Pratade med min yngsta dotter igår och hon vill gärna ha golvet från balkongen.Det som jag plockade ihop och tvättade upp i höstas, då jag trodde att jag måste flytta härifrån.
Bättre att golvet landar hos familjen än hos okända.
Det måste bort hursom.
Dyrt att köpa nytt.

Efter flytten härifrån har jag ju städningen kvar och det tar ju sin tid och kraft.
Behöver inte detaljstäda då det ändå skall renoveras.
Blir en hel del ändå

Livet går framåt nu och det i en rejäl fart, efter lång och jobbig väntan.
En väntan som helt klart varit värd.

Jag känner mig väldigt glad inför allt som händer och det gör också att jag orkar tempot som råder.

Älsklingen har mycket att ordna med på sitt håll.Saker som skall iväg och lagras, som inte han skall ha.
Lägenheten måste ju tömmas därborta också.
Det är inget jag har del i utan den biten får han och x:et ordna med.
Jag är inte intresserad av deras bodelning.
Den har inget värde för mig alls.Jag har mitt och det skall han och jag leva i sedan.
Skapa vårt eget, gemensamma.

Det enda jag värnar om är hans välmående och hälsa.

Framtiden är våran

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards