Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Sirpa - 12 januari 2017 12:00

Denna morgon sov jag länge.
Natten innan blev ju inte många timmar då jag vaknade redan vid 2 tiden på natten.

Somnade så gott igår kväll efter samtal med älsklingen, då han åkte hem från arbetet.

Det hade varit riktigt jobbigt väglag och blåst storm, när han körde till och från Arlanda.
Snömodd som varit riktigt hal och otäck.

Ett träd hade blåst omkull ut över vägen när en kollega kommit med sin buss, längs vägen mellan Varpsund och infart Skokloster.
Otäckt!
Lite skador på bussens framruta och skrap på sidorna.
Inga personskador och det är ju viktigast av allt.

Jag själv var jättetrött i nacke och axlar efter gårdagens körtimmar i den starka blåsten.
Spände mig i helkoncentration då kastvindarna slet i bussen.

Riktig prövning med sådana oväder för oss i yrkestrafik.

Imorse kom Pompis katt med sin matte hit.Matte skall åka bort några dagar igen, så Pompis får boa med sin kompis Ville och mormor sin.
Bara några dagar.
Mysigt :)

Hon får väl hjälpa mormor med flyttpackning i helgen då jag är ledig.

Tog bort julbelysning och granslingor från balkongen idag.
Började plocka ihop trägolvet som min dotter skall få.
Den är för liten för min och älsklingens blivande balkong.

För värdefull för att efterskänka till främlingar, när behov finns inom familjen.

Sitter ny nyduschad och vilar en stund, innan arbetsdagen börjar.

Jobbar 12.50-22.30 idag.
Två vändor till och från Arlanda.Sedan leverans av buss till verkstad för översyn.
Blir hämtad av kollega därifrån.

Så skönt att åter ha orken att göra sånt som behövs, utöver förvärvsarbetet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards