Alla inlägg den 14 januari 2017

Av Sirpa - 14 januari 2017 20:45

Min lediga helg går åt till att förbereda våran flytt i Februari.

Jobbar på med allt som behöver göras.Körde till Återvinningen.Lämnade kläder till insamling.
Bar sedan upp kartonger från källaren och gick igenom.Kastade en del.
Packade om lådorna.

Samlade ihop golvet från balkongen och bar ner i bilen.
Blev många vändor.
Skruvade isär ett glasskrivbord och packade in i kartong.

Säkert 20 vändor ner i källaren.
Hade stegräknare på och det blev 8000 steg idag.Garanterat 1/3 trappor.

När jag inte längre orkade jobba på så tappade jag upp ett varmt skumbad och kröp ner.
Blev frusen av att ta så många vändor till bilen i kylan, svettig på överkroppen.

Badet knockade mig helt en stund.Bara tog det lugnt en stund innan middag.
Åt och vilade.Plockade lite till med kartongerna jag burit upp.

Frossade i popcorn senare på kvällen.

Lyckades på nåt vis bränna den första påsen.Måste varit nåt fel i den.
Svart klump mitt i påsen och hälften opoppat.
Den andra påsen lyckades.
Gillar inte riktigt micropoppcorn.
Kör dem hellre i kastrull.

Nu är det kväller och jag är trött.
Nöjd med dagen.
Har hunnit mycket utan att köra slut på mig.

Av Sirpa - 14 januari 2017 13:36

Plockar igenom låda för låda av det som jag har i källarförrådet.
Har redan fått bort 3 kartonger helt och hållet.
Komprimerar det jag skall ha kvar.

Skruvade isär tvbänken av glas, som stått nere i källaren sedan jag tog över lägenheten.
Tog med ett par kassar med kläder som fick gå till Brödet och Fiskarna.
Kastade lite annat också på Återvinningscentralen.
Skönt får det gjort.

For sedan till Lidl och handlade det jag behöver hem.
Knäckebröd, clementiner och lite annat i färskvaror.
Köper absolut inget utöver det som nu går åt.
Håller hårt i pengarna.

Min äldsta dotter frågade om vi vill ha deras rumsbord.Ett vitt, lika som det vi har fast modellen större.
Tackade ja till den.

Den kommer att passa fint i nya lägenheten, till soffan.
Den lilla vi nu har använder vi till annat eller så får någon av min älsklings söner den då de flyttar till eget.
Bordet är ju helt nytt.

Har nu plockat ihop en del saker som min yngsta dotter får titta igenom och ta eller kasta.
Hon får också balkonggolvet av trä.
Har samlat ihop den nu i högar och skall bära ner till bilen.

Har nu ätit lite lunch och vilar en stund innan firtsättning.
Mycket spring i trappor blir det :)

Av Sirpa - 14 januari 2017 08:14

Kändes riktigt skönt igår kväll att komma hem, stänga dörren och plocka av uniformen, för denna vecka.

Behöver ett par dagars ledighet från jobbet.
Det är så mycket annat jag vill och behöver göra och inte bara jobba.
För dagarna blir långa när tjänsterna är delade.
Blir liksom ingen riktig fritid nånstans.

Det gör ingenting för mig...jag klagar inte, utan bara konstaterar att det blir skönt med två hellediga dagar, från jobbet.
Att göra härhemma finns :)
Det är inget som helst problem.

Just nu sitter jag i sängen och dricker mitt kaffe.Funderar över huruvida denna dag skall se ut.
Det är minus 6 grader ute och jag är inte sugen på att ge mig ut på någon powerwalk ännu.
Vill inte frysa.

Motion kommer jag att få ändå när jag skall greja med flyttpackning härhemma.
Bära ner saker till bilen.
Tror att jag kör trägolvet från balkongen till min dotter.
Det får bli imorgon för då åker katterna också hem till sitt.
Jag skall bort flera dagar nästa vecka så då behöver de också hem till sitt.

Ja :) brist på sysselsättning kommer jag inte att ha.
Finns också massor att plocka med i källaren.
Någonstans i detta bör jag klämma in en dusch eller ett varmbad (mot kvällningen) och vila vid tv:n

Ska ta på en stegräknare för att checka av hur mycket röra på mig det blir.
Igår vart det 6 km bara av att gå till jobbet två gånger och en gång hem.
Älsklingen skjutsade hem mig på kvällen sedan.
Vi hann ses en kort stund när han hade rast och jag slutat för dagen.

Skönt med ledighet :)
Välbehövligt!
Busskörningen stod mig upp i halsen igår efter så intensiva veckor, efter att jag varit sjukskriven och utslagen i nästan två månader.

Jag mår bra nu.
Känner hur krafterna börjar närma sig normala nivåer.
Hostar en del då och då, men inte alls på långa vägar som tidigare.

Om två veckor är det dags att ta blodtrycket igen och se om det gjort någon verkan med medicinen.

Får ofta frågan vilken sort jag äter så jag håller på att plugga in i huvudet, namnet på tabletterna.

Amiloferm :)
Jag gillar inte att prata sjukdomar och medicin sådär med folk.
Vill inte bli som min gamla mamma som aldrig pratar om annat än sjukdomar, död och pina.
Det blir ju mycket focus på den biten för henne, då hon är såpass dålig och har väldigt ont, ofta och länge.
Så det är hennes liv som kretsar ikring detta ständigt.
Det är liksom inte min livsstil :)

Ska ta och besöka henne en stund när jag kör iväg katter och golv imorgon.
Krama om henne och ta med något gott till fikat.

Nu upp och igång.
Inget jobb uträttar sig självt.
Min älskling kommer att jobba med sitt flyttpackande också denna helg.
Jobbet har haft kontakt med oss båda om att jobba extra båda helgerna.
Vi måste få vår tid till oss och vårt nångång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards