Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Ledig helg

Av Sirpa - 14 januari 2017 08:14

Kändes riktigt skönt igår kväll att komma hem, stänga dörren och plocka av uniformen, för denna vecka.

Behöver ett par dagars ledighet från jobbet.
Det är så mycket annat jag vill och behöver göra och inte bara jobba.
För dagarna blir långa när tjänsterna är delade.
Blir liksom ingen riktig fritid nånstans.

Det gör ingenting för mig...jag klagar inte, utan bara konstaterar att det blir skönt med två hellediga dagar, från jobbet.
Att göra härhemma finns :)
Det är inget som helst problem.

Just nu sitter jag i sängen och dricker mitt kaffe.Funderar över huruvida denna dag skall se ut.
Det är minus 6 grader ute och jag är inte sugen på att ge mig ut på någon powerwalk ännu.
Vill inte frysa.

Motion kommer jag att få ändå när jag skall greja med flyttpackning härhemma.
Bära ner saker till bilen.
Tror att jag kör trägolvet från balkongen till min dotter.
Det får bli imorgon för då åker katterna också hem till sitt.
Jag skall bort flera dagar nästa vecka så då behöver de också hem till sitt.

Ja :) brist på sysselsättning kommer jag inte att ha.
Finns också massor att plocka med i källaren.
Någonstans i detta bör jag klämma in en dusch eller ett varmbad (mot kvällningen) och vila vid tv:n

Ska ta på en stegräknare för att checka av hur mycket röra på mig det blir.
Igår vart det 6 km bara av att gå till jobbet två gånger och en gång hem.
Älsklingen skjutsade hem mig på kvällen sedan.
Vi hann ses en kort stund när han hade rast och jag slutat för dagen.

Skönt med ledighet :)
Välbehövligt!
Busskörningen stod mig upp i halsen igår efter så intensiva veckor, efter att jag varit sjukskriven och utslagen i nästan två månader.

Jag mår bra nu.
Känner hur krafterna börjar närma sig normala nivåer.
Hostar en del då och då, men inte alls på långa vägar som tidigare.

Om två veckor är det dags att ta blodtrycket igen och se om det gjort någon verkan med medicinen.

Får ofta frågan vilken sort jag äter så jag håller på att plugga in i huvudet, namnet på tabletterna.

Amiloferm :)
Jag gillar inte att prata sjukdomar och medicin sådär med folk.
Vill inte bli som min gamla mamma som aldrig pratar om annat än sjukdomar, död och pina.
Det blir ju mycket focus på den biten för henne, då hon är såpass dålig och har väldigt ont, ofta och länge.
Så det är hennes liv som kretsar ikring detta ständigt.
Det är liksom inte min livsstil :)

Ska ta och besöka henne en stund när jag kör iväg katter och golv imorgon.
Krama om henne och ta med något gott till fikat.

Nu upp och igång.
Inget jobb uträttar sig självt.
Min älskling kommer att jobba med sitt flyttpackande också denna helg.
Jobbet har haft kontakt med oss båda om att jobba extra båda helgerna.
Vi måste få vår tid till oss och vårt nångång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards