Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Mycket blev gjort...

Av Sirpa - 15 januari 2017 20:17

Startade min Söndag väldigt tidigt.
Hade en tid att passa härhemma efter lunch, så det var bara att rivstarta tidigt.
Redan 7.45 var jag utanför dörren, klädd i bekväma träningskläder för att ta itu med alla sysslor.
Frukosten var avklarad.

Kastade en massa i miljöboden på gården.Hämtade kassar med kattillbehör, mat och annat.
Katternas lådor hade jag redan tömt, tvättat rent och fyllt på med nytt strö.
Skrapade rent bilen och körde fram den till porten.

Lastade in katterna i deras transportburar.Bältade dem i baksätet.
De nystädade lådorna in i bilen och sedan iväg mot Ramnäs.
Lugnt ute vid den tiden.

Pompis lade av en stinkande hög i buren som vanligt när hon åker bil.
Så det luktade!
Hon led själv av det och klagade högljutt.

Väl framme utanför huset, hos min dotter i Ramnäs så bar jag upp katterna först.Installerade deras toalådor.Gjorde rent Pompis bajsbur.
Fixade deras matplats med mat och vatten.

Bar sedan upp golvet som min dotter fick av mig, som hon skall ha på balkongen.
Klickgolv av trä.
Två stora staplar på hennes balkong blev det.

När allt var klart och katterna kommit till ro så åkte jag mot Surahammar.
Ringde min mor och hörde om hon behövde något från affären.
Handlade på Willys och åkte sedan hem till mor.

Hon var på ett gräsligt humör och skällde om allt och alla.
Lät henne hållas.
Gav henne tulpaner då hon fyllde år i veckan och dessutom var det tulpanens dag idag.
Vi fikade och hon grälade på.Inget var bra och alla var idioter, fel klädda och jag vet inte allt.

Efter en dryg timme valde jag att åka hemåt då jag kände att mitt eget humör sjönk drastiskt.
Går åt så mycket energi med de besöken.
Det blir liksom ingenting positivt sagt.
Jag försöker men jag tystas ner direkt med någonting dräpande och sarkastiskt om det jag pratar om.

Vet inte riktigt varför jag utsätter mig för detta.En utskälld slasktratt känner jag mig som när jag åker hem.
Jag blir bara någonting som hon får skälla ur sig på...för att få ur sig sin egen frustration.

Ringde min yngsta dotter och hörde hur hemfärden från Skåne skulle läggas upp.Berättade att katterna var hemma och väntade på henne.
Hon skulle komma hem sent på kvällen.

Handlade på Netto innan jag åkte hem.Lastade ur varorna och diskade efter gårdagen.
Fyllde långpanna med pytt.Stekte ägg och dukade.
Vid 13 tiden kom mina grabbar från Sevalla :)
Min fina son och hans två pojkar.
Tjejerna var hemma då tösabiten var hängig.

Vi åt och pratade och mådde gott.Jag var själv jättehungrig efter allt bärande och trappspring.
Fikade vid tv:n
Var sedan nere i källaren då grabbarna blev så nyfikna över att jag har en källare till under källaren i huset.

Fick lite hjälp att bära ner sånt som jag sorterat upp och packat ihop noga.
Fikade klart efter det och pratade en stund till innan de åkte hem.
Så mysigt att få ha dem här en stund.

När de åkt tog jag en välbehövlig dusch.Vilade och diskade senare.
Känns jättetomt när Ville katt inte är här.Tyst och innehållslöst.

Började packa ner det som min äldsta dotter och jag skall ha med till Ullared.
Vi åker tidigt Torsdag morgon.
Jag tar mig till dem redan på Onsdag och sover över, så jag får träffa lillkillen också nånting.

Vi har ju hyrt stuga över natten så jag tar med sänglinnet.

Skrev lite med min älskade som var trött och pressad.
Såg till att själv komma ner i sängvärmen.
Hade så ont i min högra lårmuskel.
Rejäla smärtor som jag smorde in med både liniment och Voltaren.
Tog även en Alvedon innan det lättade något.

Har säkert överansträngt med allt slit i helgen. Massor med trappor och tungt att bära.
Känner att värme hjälper så det blev en skön filt under täcket i sängen.

Tomt och tyst härhemma....
Saknar Ville, mormors lilla pratkvarn till vårdarkatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards