Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

Satt fast...

Av Sirpa - 17 januari 2017 05:07

Igår när jag körde min första tur till Arlanda så tog jag beslutet, att åka stora vägen dit.
Dvs ut på E18 från Enköping och vidare via Stäket till E4:an

Kollegor har berättat att de väljer åka där vid 9-10 tiden då det är lugnt och snabbt att komma fram.
Ibland frågar kunder också just varför jag inte kör stora vägen.
Så jag ville komma fram snabbt och åka där det var lugnt.
Dessutom kom det ner underkylt regn som lade sig likt en isskorpa på vägarna.

Ja just det!
Isskorpa på vägen.Självklart är det någon som inte fixar köra på de stora vägarna då.
Vid avfart 148 mot Sigtuna Bro var det tvärstopp.
Det hade krockats och där stod vi då fast i 1 timme och 10 minuter.

Vad jag ångrade mitt beslut av färdväg!!!

Var i kontakt med vår Trafikledning 4 gånger innan jag sedan var på väg igen.
Min tur från Arlanda gick aldrig utan de kunderna fick ta nästa buss, en timme efter min avgångstid.
Från Västerås gick en lånad buss med kollegan som skulle löst av mig i Västerås då jag återvände.

Jag fick köra tom, raka spåret till depån i Västerås när jag släppt av mina rara och tålmodiga kunder.
Ingen fick problem av förseningen och det kändes bra.
De var ute i god tid och en inrikes kunde boka om sin till nästa plan.
Så det slutade bra trots allt.

Jag var så kissnödig när jag åkte hemåt att jag var tvungen att stanna vid Erikssund och gå på toan i bussen.
Återvände till depån lagom för att få skjuts hem av min älskling, som skulle ner till Resecentrum för att börja sin första körning.

Tog en förkortad rast hemma.Mat i magen och en minivila innan nästa körning.

Aldrig mera att jag avviker från min vanliga färdväg över Varpsund igen.
Inte annat än om jag måste, om det blir avstängt den vägen, vilket händer ytterst sällan.

Det konstiga i krångsången var ju det också, att jag lyssnar på radion i bussen och det sas ingenting på trafikradion om olyckan.
Hade något sagts så har jag kunnat vika bort avfarten innan och kört över Håbo.

Nåja...allt gick ju bra.
En busshyra till Axons blev priset.

Hade kunnat varit så mycket värre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards