Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Sirpa - 21 januari 2017 22:23

Av Sirpa - 21 januari 2017 22:20

Gick upp 4.20 i min dotters familjs hus i Torsdags morse.
Hade huvudvärk.
Troligtvis pga vätskebrist då jag fick lov att fasta dagen innan, inför gastroskopiundersökningen.

Tog tabletter och fixade thermos med kaffe att ta med.
Dottern hade gjort mackor åt oss dagen innan som vi packade ner.
Tog lite kaffe och sedan började huvudvärken ge med sig.

Lastade över min packning till dotterns bil och sedan styrde vi kosan mot Ullared.
Klockan var bara 5 på morgonen.
Jag körde hela vägen.
Vi åt frukost bortanför Örebro.Det var lagom.
Tycker ju om att köra så det rullade på bra.
Pausade vid Brahehus, gick på toa och sträckte på oss.

Fortsatte åka och var framme i Ullared så vi kunde checka in oss och få stugans nyckelkort, men inte tillträde förrän 15.00 till den.
Dottern och jag hade hela tiden massor att prata om.
Jättekul att bara sitta i en bil och åka mil efter mil och bara prata om allt.

Minsta kundvagnen jag någonsin sett stod på disken vid incheckningen :)
Kul! Dottern testade den men vi insåg direkt att den inte kommer att räcka åt oss :)

Rullade till Gekås och försåg oss med varsin riktig kundvagn och gick in.
Satte igång och shoppade.
Väldigt lite folk.Januari och innan lön gav de bästa förutsättningarna för oss.

Traskade runt i några timmar och tog sedan en fika innan vi fortsatte.
Jag hittade kläder till mig själv och min älskade.
Svårt med hans kläder då han är så muskulös på överkroppen.
Breda axlar, kraftiga överarmar och ingen mage.
Snyggt!
Min älskade, snygga karl som jag är så kär i.

Vi åt en sen lunch innan vi betade av de sista timmarna

Vi var båda ganska trötta och möra vid 17 tiden då vi drog oss mot kassorna.
Kön var inte så lång.
Väntade kanske 15 minuter innan vår tur.Stressigt blev det, då det var folk bakom som tyckte att det tog för lång tid.
Stress överallt!
Så förbaskat trist, det förstör så.

Med fullastade vagnar gick vi till bilen.Stuvade in och åkte till stugan.
Lastade in allting i stugan då vi ville packa om det och komprimera.

Fixade kaffe och jag bäddade sängarna med medhavt sänglinne.
Gillar dessa stugor.
Rymliga, rena och utrustade med det som behövs.
700:- per natt.
Helt perfekt för oss.

Packade om kassarna och fick loss några tomma till nästa dags shopping.
Vi fixade middag lite senare.
Stekt falukorv och ägg.
Trötta och ömma i fötterna efter allt vandrande gick vi och lade oss vid 22 tiden.
Somnade som stockar.

Vaknade vid 6 tiden på Fredagen.
Tog mig kaffe och bloggade i soffan medan dottern sov lite längre.
Åt frukost.Fixade kaffe och smörgås för hemresan.Duschade
Städade stugan och lastade bilen noga.

Nyckelkorten inlämnades och vi parkerade på nytt vid Gekås och shoppade vidare....

Resten kommer jag att skriva om senare.Bla vad jag inhandlade :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards