Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Sirpa - 26 januari 2017 19:15

Vet inte riktigt vad jag kommit in i för sväng nu när jag gillar att äta soppa.
Varmt, mättande och gott.

I veckan njöt jag av Gulaschsoppa och Köttsoppa.
Idag följde det med en Ärtsoppa hem och den var supergod med senap i.

Knäckebröd med ost och färskgurka till.Njutfullt gott.
Kanske är det bara för att det är så kulet och rått ute.
Soppa värmer skönt...

Av Sirpa - 26 januari 2017 19:07

Min älskade V70 Emil blev ju utlagd på nätet för försäljning för ett par dagar sedan.

Jag servade honom igår morse och kände hur det knöt sig i magen av tanken att skiljas från honom.
En så bra, snygg, trygg och säker bil.
Jag undrade inom mig vem som skulle ge honom ett nytt hem.

Varför jag säljer är ju för att jag knappt kör honom och än mindre blir det när älsklingen flyttar hit.
Det kommer en bil till med honom.

På min långrast igår så ringer min dotter och frågar hur priset ligger på Emil.
Hon vill köpa honom för att han är så bra.

Vi kom överens om priset och några timmar senare kontaktade hon mig igen och gav klart att pengar finns om några dagar.
Då gör vi upp affären.

Emil får verkligen ett toppenhem där han redan är älskad och min dotter trivs så bra med honom.
Hundarna har sin bur klar där och allt bara stämmer :)

Han blev alltså kvar i släkten min älskade Volvo :)
Toppen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards