Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Sirpa - 30 januari 2017 03:08

Nu har jag min älskade Volvo kvar de sista dagarna.
Straxt ägs han av min yngsta dotter och kommer då att ha viktigt arbete.

Han kommer få ha ansvaret över lillan också som passagerare, mitt lilla 6 årig barnbarn.
Sedan två Bassethundar som han redan har säkerhetsbur till.

De sista dagarna med mig kommer han att få jobba hårt med att köra flytt.
Jag fyller med kartonger och grejer och efter det jobbet kommer han att få en rengöring och sedan ägarbyte.

Imorgon flyttar ju min älskling in så då har vi redan en bil som kommer behöva Emils parkering.

Emil har varit en fantastisk bil. Precis den jag behövt under dessa tre år som gått.
Nu är det dags för honom att jobba vidar då jag inte längre har behov utav honom.

Han är en bil som skall jobba, inte stå på en parkering.

Av Sirpa - 30 januari 2017 02:54

Jobbade full dag med början innan 6 på morgonen.

Två vändor till och från Arlanda med mycket kunder och mängder med bagage.
Fick med ett stort gäng pensionärer som varit i Bankok och storhandlat :)
De var superduktiga på att stuva in allt sitt jättebagage i bussen.
Härliga människor som var på ett strålande humör.

Oj vad jag fick beröm för trygg körning och vänligt bemötande.

Min rast blev jättekort då jag hade krångel med bussen när jag skulle ha igång den på värmaren.
Sedan ville den inte släppa in mig utan vägrade öppna dörren.

Rasten på depån och jag passade på att äta upp en matlåda från tidigare i veckan.
Pytt och ägg.
Tur var det att jag åt den för sedan var det full rulle när jag slutade för dagen.

Gick ju till och från jobbet givetvis.
Så medans jag gick hem passade jag på att ringa min mamma.
Hon var jättesur och arg över något och jag fick verkligen kämpa för att få henne på lite gladare tankar så jag inte behövde lyssna på skäll bara.

Det är jobbigt för henne detta med syrrans sjukdom.Det tär på henne.På oss alla....

När jag kommit hem så tog jag en fika och satte sedan igång att lasta bilen med grejer till nya lägenheten.
Bar och bubbade.Körde bort till lägenheten.Lastade ur och tog hissen upp med allt och bar in.
Jag är så glad över hissen för dessa trappor suger energi.
Bär ju ner från tredje våningen.

Åkte hem igen och lastade in nytt.Denna gång några lättare, mindre möbler.
Handlade på Coop innan nästa vända till lägenheten.
Upp med allt och parkerade bilen.

Stuvade om alla kartonger som vi redan ställt in i gästrummet.
Gjorde plats för de stora vita garderoberna jag drog över dit från sovrummet.
Hade en trasmatta under som jag drog garderoben på.
Som tur finns det inga trösklar i lägenheten.
Tungt så jag var helt slut i armar och rygg när jag var klar med det.

Vi vill ha klädförvaring i gästrummet så vi inte behöver störa varann i sovrummet om den andre sover.
Smart tycker jag.
Viss förvaring blir i sovrummet men inte plagg i dagligbruk.
Sänglinne och sådant kan vara i sovrummet.
Finkläder och mitt vackra nylonförråd givetvis :)

Det är gott om förvaring i denna underbara bostad.

Plockade lite i köket och har nu börjat ta med lite matvaror också så vi kan vistas där och jobba på samt kunna äta något vid behov.

Älskar den fullhöga kylen och lika stora frysen.
Köket är så grymt härligt :)
Inreda den känns fantastiskt.

Hade bara betalat för parkering till 19 medvetet, bara för att jag skulle sluta i tid. Komma hem och duscha och göra kväller innan klockan var för mycket.
Tidig uppgång Måndag till jobbet.

Pratade flera omgångar med Älsklingen som hade det kämpigt på jobbet med krånglande buss.

Kom isäng vid 21.30 tiden.
Fortfarande med fuktigt hår efter duschen...

Var jättetrött i kroppen efter en lång dag fylld av sysslor.
En natts vila var välbehövlig...om så bara de 5 timmar det blev

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards