Alla inlägg den 31 januari 2017

Av Sirpa - 31 januari 2017 21:25

Vaknade redan vid 4 tiden imorse, med ett leende på läpparna.
Gick upp och fixade kaffe.
Låg sedan och bloggade en stund innan dagens sysslor drog igång.

Packade vidare en massa kläder i kassar.Det var inte så mycket mera som fick plats i bilen då jag lastade den igår kväll.

Bestämde mig för att storhandla på Maxi och var där straxt efter klockan 6. Lugnt och skönt att strosa runt och planera den mat jag vill ha i kylen, i båda lägenheterna.
Vill ju ha en del i den nya också som finns för de tillfällen då jag/vi håller på där med allt som behöver göras.

Åkte sedan till trean och lastade ur allt i hissen och åkte upp.
Jag är så tacksam för hissen.
Bar in i lägenheten snabbt, låste efter mig och åkte till Coop och handlade lite till.
Åter till Klockartorpet och försåg mig med en väldigt sen frukost.

Satt en stund och bara vilade innan det sedan var dags för nästa omgång.
Bar ner en byrå och stol, samt en massa annat.
Mera kläder, husgeråd, blommor och annat som jag fyllde upp bilen med.

Tömde bort återvinning i miljöboden på gården.Skönt att den finns och där kan man lämna av en hel del.
For till trean och fyllde hissen igen med allt.Bar in och samma visa igen att jag åkte därifrån direkt.
Kostar parkering varje gång jag stannar längre än bara avlastning.

Kom åter till gamla lyan och valde nu att varva ner en stund.
Tog en välbehövlig dusch efter att först ha dammsugit och torkat golv.
Skakade mattor och fixade snyggt inför älsklingens ankomst.
Misstänkte att det var fullt upp med det sista i deras lägenhet.
En hel del att tömma ur och sedan skulle allt städas.

Hyresvärden Balder gjorde ju så ful grej att de från att först ha sagt att inget skulle behöva städas då det skulle helrustas, till att allt måste städas noga då de sålt fastigheten och det skulle in nya hyresgäster direkt.
Utan att på det ge nån extra tid att utföra städningen.
De har haft mycket konstigheter för sig under färd.
Bla skulle de in och börja renovera medans kärestan och sonen bodde kvar och betalade hyran.
Förstår inte hur de tänkte där....
Jag skulle heller aldrig tillåtit detta om jag bott där.Klampa in i min bostad och börja damma ner och stöka.

Blir så skönt att få bort min älskling från detta ställe.

Bra att vi får så bra hyresvärdar i dem vi flyttar till och mina som jag hyr av nu är toppen.
Varför skall man bli girig och elak bara för att man äger fastigheter.
Måste väl ändå möta upp hyresgästen någolunda.

Jag hade köpt nötfärs så jag gjorde en stor kastrull med köttfärsås.
Åt själv det som var kvar av soppan igår.
När mitt hår torkat så åkte jag till nya lägenheten.
Satte igång och plocka in av det som jag tagit dit.

Älsklingen ringde att han kommer med kartonger.Fixade kaffe tills han kom farande.Hjälpte till att bära in.

Allt var fördröjt med städning och bortkörning av möbler och sånt.
Han befarade att det inte hinns idag utan det blir fortsättning imorgon.

Blev lite besviken över det att han inte skulle komma hem denna första dag som var våran.
Som vanligt så tänkte jag sunt och vettigt, så det bästa var ju att få allt klart.
Sen var det våran tur :)

Åkte hem igen när han for iväg tillbaka till det gamla.
Mamma ringde.Syrran ligger på sjukhus igen och hon kommer nog inte hem något mera.
Väntar på plats på Gryta, där det blir mera vård och omsorg.
Hon måste ha ständig passning nu.

Lade detta åt sidan just nu...det blir lite mycket att engagera mig i mitt i allt annat stök.

Gjorde kväller.Diskade.Kokade spaghetti och fixade matlådor.

Körde min bil till jobbet ifall att älsklingen skulle dyka upp på natten.Så han fick ta vår parkering.
Det kom ett meddelande när jag gick hemåt att han blir kvar för att tjäna tid.
Sova några timmar på en madrass och sedan städa vidare imorgon.

Så jag svarade honom och gjorde kväller, nöjd med dagen och väldigt trött.
Ska upp 3 imorgon.
Älsklingen börjar 14 nånting så det är bråttom att få allt klart.

Blev inte riktigt aom det var tänkt denna dags avslut :)
Men vad gör väl det, en ny dag imorgon

Av Sirpa - 31 januari 2017 05:07

Mina dagar är verkligen välanvända, in i varenda minut :)

Vaknade redan 1.23 på natten och kunde inte somna om, då hjärnan spann igång.
Betalade månadens räkningar, vilket för mig och älsklingen innebar dubbla hyror.
För vår nya trea och denna tvåa som vi snart lämnar.

Skönt få detta gjort.Jag tycker om att göra rätt för mig.Betala det jag använder och som hör till mig.
Hör till min uppfostran, att alltid se till att sköta mina plikter.
Finns inget annat.

Gick upp 3.Fixade kaffethermos, bytte om och tog bilen till jobbet idag.
Behövde spara tiden och orken till senare.

Fick en kall buss som värmaren inte startat i, trots att min älskling hade förprogrammerat den.
Vår bussar är inte krya just nu....trist då det drabbar oss som jobbar och kämpar med att ge en bra service till våra kunder, som är vårt levebröd.
Vi får inte de verktyg som behövs för att skapa en bra miljö.

Startade upp bussen och åkte tidigare från depå för att få bussen varm till mina kunder.
Åkte sedan från Västerås 4.30 med trötta kunder, i en varm buss.
Tack vare att jag kom tidigare och körde den varm.

Avverkade första turen i lugn och ro.
Tom buss åter till Västerås.
Tur det för min mage kraschade en bit på väg hemåt....fick lov att stanna och gå på bussens toa.
Min mage är inte riktigt sig själv.
Jag pressar den rätt hårt nu och den slår tillbaka.
Den lugnade ner sig och jag kunde åka vidare.

På min rast tog jag det lugnt.
Åt lite och pratade med goa kollegor.
Kontaktade Folksam om hemförsäkringen.
Pratade med en rar hjälpsam dam om detta med övergången mellan två lägenheter.
Försäkringen täcker båda, sålänge vi är i flytt och högst en månad.
Bra att veta, att vara trygg i.

Körde andra vändan till och från Arlanda.Bra med kunder och supertrevliga sådana.

Så kul att höra när kunden tackar så för lugn och fin, trygg körning.
Swebus bästa förare tyckte en dam, som åkt med mig flera gånger :)
Tänk om de visste, dessa människor, som tar sig tiden att ge beröm och goda ord, hur bra de får mig att må.
De gör min arbetsdag så betydelsefull.
Tack ni rara!

Slutade 13.20 denna Måndag.
Läste av mitt förarkort och åkte hem.Trött och hungrig.
Pratade med älsklingen när han åkte mot sin jobbareftermiddag.
Han sliter med sin flytt tillsammans med x:et.
Hektiskt när vi båda har fulla arbetspass också att lägga kraften på.
Hans lägenhet skall ju vara städad och tom Tisdag kväll.

Jag värmde mig Gulaschsoppa igen.Älskar den soppan.Smaken och fylligheten.
Hade ostknäcke till.
Somnade på soffan, jättetrött.
Sov ca 1 timme och vaknade helt förvirrad....visste inte vart jag var, hur mycket klockan var och hur länge jag sovit.
Tog en kopp kaffe och kvicknade snabbt till.

Sedan var det dags att packa vidare.
Fyllde kassar och lådor. Bar till bilen.
Bokade tvättid och laddade maskinerna.
Behövde tvätta jobbkläderna.
Bar vidare och fyllde mera lådor.
Sorterade, kastade och var noga med att inte packa sånt som ännu behövs den tid vi bor kvar i denna lägenhet.

Älsklingen ringde på sin rast som han hade på Max.Han beställde mat åt mig med och jag åkte dit.
Klockan var ju kväller och jag måste fylla på energi och bara vara en stund.
Så skönt att vara med honom, prata och må gott.Resonera om vår flytt, nya lägenheten och allt vi har framför oss.
Tog en kaffe på depån innan han åkte ut på sitt andra pass och jag hem.
Plockade in sista tvätten, packade vidare och ställde i hallen.

Vid 21.30 tiden slutade jag jobba och bytte om till nattlinne.Softade i soffan och lade mig vid 22.30 tiden.
Älsklingen ringde då han slutade sitt arbetspass.
Sedan åkte han till Köping, för sista gången, från arbetet.
Nästa gång kommer han hem till mig :) Hit till oss.
Helt galet underbar tanke och känsla!

Somnade om så nöjd och glad.
Jättetrött efter den långa dagen.
Fylld av glädje, arbete och framtidstänk.

Känner mig så lycklig!
Får nypa mig själv då och då för att vara säker på att vi nu är där, dit vi strävat under en lång tid.
Till vår gemensamma framtid.

Idag Tisdag, avslutar vi det gamla och tar steget in i det nya.

Min älskade och jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards