Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Sirpa - 14 februari 2017 05:27

Igår Måndag, hade jag en lång dag på arbetet.
Hade bytt fridag med Tisdagen då jag behöver vara ledig för att vittna i tingsrätten.

Måndagen sträckte sig över en 12 timmarsram, betald arbetstid nästan 10 timmar.
Pjuh!

Men allt landade bra vartefter.

Vaknade trött och ont i höger öga.Kändes som om det var ögoninflammation på gång.
Rött, ömt och svullet.

Gick till jobbet och det fick mig piggare.
Hade ingen buss att ta ut då den jag skulle haft, var spräckt i vindrutan av kollision med en fasan kvällen innan.

Fick då låna en buss från dem vi hyr depå av.
Blev glatt överraskad över vilken buss det blev.
En nästan ny Setra.

Njöt oerhört av denna härliga, mjuka och följsamma skapelse.

Av Sirpa - 14 februari 2017 05:03

De som känner mig och även de som följer min blogg, vet om att min yngsta dotter farit illa, i livet tillsammans med den man hon gifte sig med.
Både hon och deras dotter.
Även hunden har fått utstå sparkar och våld.

Tiden har gått och vi har väntat på denna dag, som nu kommit.
Dagen då denne person kommer att få stå till svars för sina handlingar.

Åtalet låter: Grov kvinnofridskränkning.

Jag är själv kallad som vittne, nu i eftermiddag.

Vi alla inblandade, hoppas och ber att rättvisa får råda. Att rättsväsendet uppfyller sin funktion och att han får bära ansvaret för sina handlingar.

Ingen slår och kränker min dotter och mitt barnbarn!
Han har även frånsagt sig rätten, att överhuvudtaget komma i närheten av dessa två tjejer.
Man slår inte!
Eller utövar verbalt våld mot människor man påstår sig älska.

I min värld oförlåtligt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards