Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Sirpa - 17 februari 2017 06:17

Igår morse, tidigt, tidigt gick jag upp och tog mitt morgonkaffe innan det var dags att ge mig på det sista inför flytten av möblerna till vår nya, fina, stora lägenhet.

Plockade, skruvade, bubbade och bar ut till Emil, nu min yngsta dotters Volvo V70.
Hon köpte den av mig.
Lånar den nu då vi behöver dragkrok.

Fyllde bilen med allt möjligt och körde till nya lägenheten, när klockan var nog mycket för att inte störa grannarna.
Nya lägenheten såg ut som en lagerlokal.Grejer överallt.

Åkte sedan till Coop och inhandlade gott bröd och lite annat till en välbehövlig frukost.
Hämtade släpkärran vi hyrt för dagen från macken.

Älsklingen hade vaknat under tiden och var så trött och slut.
Han har jobbat nätter i tvätthallen, genomförkyld.
Vi åt en god frukost som vi båda var i behov utav.
Jag hade ju redan jobbat på i 3 timmar med allt bärande och plockande.

Släp och bil stod framför huset och vi satte igång att bära.
Jag hade plockat isär sängen, kvällen innan. Bar ner den tunga, otympliga madrassen.Sedan soffan i tre delar.
Jag hade jättejobbigt med mina händer.
Men envis som jag är så fick vi ner allt till släpet.
Köpmandisken, öppna spisen och allt det andra gick jättebra.

Åkte och tömde på nya stället.
Hissen var verkligen välkommen.

Tillbaka och bar ner allt som skulle kastas. Det var en hel del.
Tömde på återvinningscentralen.
Skönt att få det gjort.

Körde tillbaka kärran och då var klockan 14.30
Tiden gick fort.
Vi jobbade vidare efter att ha vilat kort och ätit lunch i nya köket.
Hamburgare och pasta som jag fixade till snabbt.

Såg på vår röra och kände hur trötta vi var. Plockade ihop sängen.
Bäddade fint med rent linne.
Plockade och fixade överallt.

Mot kvällningen så for vi åter för att hämta spindelgumman och hennes terrarium.Hon är känslig för kyla så det blev en noga hantering.
Tog med våra cyklar ur källaren också.
Hem och bar in allt.
Låste in i källarförrådet.

Ställde bilen i garaget för denna dag och fortsatte plocket efter en skön dusch.
Gjorde lite kvällsthe och goda smörgåsar.
Fortsatte plocka till 22.30 då jag fick tvärslut på krafter.

Somnade som klubbade båda två.

Nu bor vi i centrum av Västerås :)

Tömning källare och städning kvar av det gamla.
Jobbar idag ett varv till och från Arlanda

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards