Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

Tuff Lördag

Av Sirpa - 19 februari 2017 08:02

Igår Lördag vaknade jag tidigt i vanlig ordning.
Jag önskar så att det någon gång kunde bli, att jag sover till 7-8 åtminstone.
Är så morgonpigg att det inte funkar.
Vaknar som senast 5.30-6.00 även lediga dagar.

Så även denna Lördag fast vi gick och lade oss sent.

Sambolivet känns toppen på alla sätt och vis. Stundtals måste jag nypa mig i armen för att förstå att detta nu är verklighet.
Vi bor nu i vår gemensamma, härliga lägenhet, jag och älsklingen.

Båda är vi trötta av allt bärande och stökande.
Kärestan har ju dessutom, redan nyligen kört sin andra flytt med städning och allt.
Sedan jobbar vi ju för fullt på det.

Redan tidigt körde jag igång med allt som behöver iordning i lägenheten.
Jag väsnades för mycket utan att tänka på det och väckte älsklingen med det.
Är ju så van att husera ensam :)

Åt frukost tillsammans och sedan åkte jag till gamla lägenheten.
Dammsög, skurade ur skåp och lådor, plockade isär det gamla köksbordet.
Packade ner de sista prylarna som ännu var kvar.
Tog bort spikar, skruvar och duschdraperiet som ju är nytt.

Sedan bar det av ner i källaren för att fylla bilen med kartonger därifrån.
Har en hel del kvar ännu.
Mina husvagnsgrejer samt dotterns sommardäck till bilen hon köpte av mig.
Allt måste bort i veckan som kommer.

Körde hem och lastade ur allt i hissen, sedan ur hissen i en hög nere i källaren.

Drygt att bära ensam men grymt bra träning :)
Var jättetrött i höfter och händer när allt var inburet till vårt förråd som ligger en bra bit bort i källaren.

Kom upp till älsklingen som grejade med sitt. Bland annat planering av kontoret.
Tog en kaffe tillsmmans och han åkte till sitt jobb.
Jag har ju ledig helg som tur är.

Packade upp det som kom från gamla lägenheten.
Pustade en stund innan turen kom till klädförvaringen.
För lite hängmöjligheter av kläder.
Mycket hamnar i trådbackar.

Satte upp lite tavlor.
Vi möblerade om i vardagsrummet tidigare på morgonen och det gav mig möjligheten att få till en hörna som jag kommer gilla.

Nu är det bara stökigt där men jag kommer att fixa till det vartefter.
Köpa en annan möbel dit för att få en möjlighet att ha finglasen där eventuellt.
Vi får se :)

Jobbade på med allt och glömde nästan att äta. Kände mig matt till sist så det var bara att värma mat och sitta ner en stund.
Fortsatte skruva och greja.
Bar ner flera lådor till förrådet.

Bytte sedan på kvällen, om till klänning och vackra nylon, dagen till ära. Vi är på plats här nu :)
Känns toppen!
Fixade till en god middag.
Älsklingen kom hem vid 20 tiden.Trött och nertyngd av allt.
Kändes skönt att kunna leverera lite ordning härhemma.

Vi tog det lugnt och pratade möbler medans vi intog kaffe och dessert i soffan.
Jag njöt av mina skimrande vackra nylonstrumpor. Som en smekning längs benen.

Somnde sent, vid 1.30 tiden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards