Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Oj vad trött jag var!

Av Sirpa - 21 februari 2017 05:13

Igår kväll var jag så trött i hela mig att det enda som fanns att göra till sist, var att gå och lägga mig.
Slocknade som ett ljus direkt.

Gick upp vid 6 tiden på morgonen efter en lite orolig natt.
Hade svårt att koppla ner hjärnan.
Känner att det är lite för mycket att göra just nu.
Första jobbardagen sedan vi flyttat hit som jag skulle testa gå til jobbet.
Ville vara säker på att hinna så jag gick iväg i god tid.

Hade sorterat in allt jag behöver med mig i en ryggsäck.
Den svarta väskan jag brukar ha bli för jobbig att bära i handen med så lång vägsträckning.

Traskade iväg och det gick bra.
Mycket trafik och oväsen längs den sträckning jag valde.
Längd motorvägen och andra hårt trafikerade vägar.
Blev varmt så jackan åkte av till slut.
Såpass varmt ute.

Var på jobbet efter 48 minuter och 4.3 km.Så det är inte långt att gå.
Hann med kaffe och macka på jobbet innan arbetets början.
Goda samtal med kollegor innan jag tog depåbilen, ner till förarbyte på Resecentrum.

Körde en vända till och från Arlanda med en skön blandning av resenärer.
Finska kvinnor som fullkomligt avgudade mig vid ratten :)
De var så glada över att jag pratade finska med dem.

Hade sedan rast på nästan 3 timmar och då valde jag att gå till gamla lägenheten och städa.
Kom dit och tog av mig uniformen.
I bara underkläderna, då jag blev så svettig av den raska promenaden, så satte jag igång.

Dammsög, våttorkade två golv och vägglister.
Frostade av frysen och diskade noga alla glashyllor, plastbackar och trådkorgar ur både kyl och frys.

Jobbade på hela tiden för att hinna så mycket som möjligt innan jobbet igen.

Skruvade ner taklampor och samlade ihop alla grejer som var kvar i hallen.
Våttorkade ur skåp och garderober.

Hann få i mig medhavd smörgås innan det var dags att gå till jobbet igen.
Var redan då trött i kroppen kände jag.
Hittade en yoghurt jag lämnat i kylen tidigare och det blev räddningen.
Det gav mig den energi som behövdes.

Depåbilen till Resecentrum med kollega. Tog över buss igen med griniga och stressade kunder.
Så olika det kan slå mellan turerna.
Vissa kunder har så svårt att acceptera att vi behöver byta förare och plocka ur sopor ur bussen som kunderna från turen innan lämnat efter sig.
De skall in i bussen den sekund som den stannat.
Finns inget annat i deras värld.
Vänta 2 minuter går inte.

Jag lät mig inte slås ner av denna grinighet utan levererade som jag brukar.
Glatt och trevligt bemötande får de från mig ändå.
Mötte min älskling som kört igång sin arbetsdag, längs vägen mot Arlanda.
Som bomull i hjärtat att se honom och veta att vi senare möts hemma.

Körde klart mitt pass med glada, nöjda och tacksamma kunder/resenärer i bussen, åter till Västerås

Körde till depån med bilen där min älskling hade sin rast.
Vi hade som vanligt mycket att prata om.
Båda känner vi en oro med det nya schemat som lagts och som vi ännu inte fått del utav.
Vi vet inte alls hur jobbet kommer se ut efter 13/3
Kommer vi ens hinna ses någonting?
Får vi nå lediga dagar tillsammans?
Ingen aning....
Riktigt jobbigt att vänta på besked.

Älsklingen släppte av mig hemma på vägen till sin körning.
Vi bor ju åt samma håll nu :)

Jag var vid det laget jättertrött i kropp och hjärna, efter dagen.
Över 8 km i benen och rast fylld av städning.
Klockan var 19.30 när jag trött låste upp dörren hemma.
Kändes tomt utan hjärtevännen hemma.

Tog en dusch. Lagade till mat att ta med till jobbet nästa dag.
Plockade ihop och vek all torr tvätt.
Vid 21.30 var jag redan isäng.
Helt färdig för denna dag.

Vid 23 tiden ringde älsklingen och checkade av hur det var med mig.
Lite senare kom han hem och jag somnade tryggt om.
Kände hur han kom och lade sig bredvid mig :) minns att jag mådde så gott i den känslan

Lång och tuff dag med härligt avslut.

Gick nyss upp, klockan 4 denna Tisdagsmorgon.
Så det blir lite för få timmar av sömn...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards