Alla inlägg under februari 2017

Av Sirpa - 21 februari 2017 18:54

Jag blir så trött på människor som sprider lögner och förtal!!!

Allt för att göra illa....
Till vilken nytta kan jag känna?

Kanske sjukdomen Mytomani
Eller Girighet

Vem vet vilket och ärligt talat så skiter jag i det egentligen.
Blir bara så ledsen av att se en människa som jag högaktar fara illa.

Ge dig för sjutton!!

Av Sirpa - 21 februari 2017 05:13

Igår kväll var jag så trött i hela mig att det enda som fanns att göra till sist, var att gå och lägga mig.
Slocknade som ett ljus direkt.

Gick upp vid 6 tiden på morgonen efter en lite orolig natt.
Hade svårt att koppla ner hjärnan.
Känner att det är lite för mycket att göra just nu.
Första jobbardagen sedan vi flyttat hit som jag skulle testa gå til jobbet.
Ville vara säker på att hinna så jag gick iväg i god tid.

Hade sorterat in allt jag behöver med mig i en ryggsäck.
Den svarta väskan jag brukar ha bli för jobbig att bära i handen med så lång vägsträckning.

Traskade iväg och det gick bra.
Mycket trafik och oväsen längs den sträckning jag valde.
Längd motorvägen och andra hårt trafikerade vägar.
Blev varmt så jackan åkte av till slut.
Såpass varmt ute.

Var på jobbet efter 48 minuter och 4.3 km.Så det är inte långt att gå.
Hann med kaffe och macka på jobbet innan arbetets början.
Goda samtal med kollegor innan jag tog depåbilen, ner till förarbyte på Resecentrum.

Körde en vända till och från Arlanda med en skön blandning av resenärer.
Finska kvinnor som fullkomligt avgudade mig vid ratten :)
De var så glada över att jag pratade finska med dem.

Hade sedan rast på nästan 3 timmar och då valde jag att gå till gamla lägenheten och städa.
Kom dit och tog av mig uniformen.
I bara underkläderna, då jag blev så svettig av den raska promenaden, så satte jag igång.

Dammsög, våttorkade två golv och vägglister.
Frostade av frysen och diskade noga alla glashyllor, plastbackar och trådkorgar ur både kyl och frys.

Jobbade på hela tiden för att hinna så mycket som möjligt innan jobbet igen.

Skruvade ner taklampor och samlade ihop alla grejer som var kvar i hallen.
Våttorkade ur skåp och garderober.

Hann få i mig medhavd smörgås innan det var dags att gå till jobbet igen.
Var redan då trött i kroppen kände jag.
Hittade en yoghurt jag lämnat i kylen tidigare och det blev räddningen.
Det gav mig den energi som behövdes.

Depåbilen till Resecentrum med kollega. Tog över buss igen med griniga och stressade kunder.
Så olika det kan slå mellan turerna.
Vissa kunder har så svårt att acceptera att vi behöver byta förare och plocka ur sopor ur bussen som kunderna från turen innan lämnat efter sig.
De skall in i bussen den sekund som den stannat.
Finns inget annat i deras värld.
Vänta 2 minuter går inte.

Jag lät mig inte slås ner av denna grinighet utan levererade som jag brukar.
Glatt och trevligt bemötande får de från mig ändå.
Mötte min älskling som kört igång sin arbetsdag, längs vägen mot Arlanda.
Som bomull i hjärtat att se honom och veta att vi senare möts hemma.

Körde klart mitt pass med glada, nöjda och tacksamma kunder/resenärer i bussen, åter till Västerås

Körde till depån med bilen där min älskling hade sin rast.
Vi hade som vanligt mycket att prata om.
Båda känner vi en oro med det nya schemat som lagts och som vi ännu inte fått del utav.
Vi vet inte alls hur jobbet kommer se ut efter 13/3
Kommer vi ens hinna ses någonting?
Får vi nå lediga dagar tillsammans?
Ingen aning....
Riktigt jobbigt att vänta på besked.

Älsklingen släppte av mig hemma på vägen till sin körning.
Vi bor ju åt samma håll nu :)

Jag var vid det laget jättertrött i kropp och hjärna, efter dagen.
Över 8 km i benen och rast fylld av städning.
Klockan var 19.30 när jag trött låste upp dörren hemma.
Kändes tomt utan hjärtevännen hemma.

Tog en dusch. Lagade till mat att ta med till jobbet nästa dag.
Plockade ihop och vek all torr tvätt.
Vid 21.30 var jag redan isäng.
Helt färdig för denna dag.

Vid 23 tiden ringde älsklingen och checkade av hur det var med mig.
Lite senare kom han hem och jag somnade tryggt om.
Kände hur han kom och lade sig bredvid mig :) minns att jag mådde så gott i den känslan

Lång och tuff dag med härligt avslut.

Gick nyss upp, klockan 4 denna Tisdagsmorgon.
Så det blir lite för få timmar av sömn...

Av Sirpa - 20 februari 2017 01:46

Somnade ju tidigt på Söndagskvällen.
Kändes tomt när älsklingen var på jobbet.
Samtidigt skönt med lite egentid.
Det kommer vi att ha med våra olika skift.
Bra tycker jag, sålänge vi får lediga dagar tillsammans under färd.
Egentid är viktigt.

Vaknade vid midnatt och saknade honom bredvid mig i sängen.

Gick upp, iklädd morgonrock gick jag ut i vårt stora, fina kök och bryggde mig en kopp nattkaffe.
Kände mig lite hungrig.
Kroppens återhämtning jobbar på bra. Det blev ju mycket trappor och tunga, otympliga lyft i flytten.
Smärtan i muskler och leder har gett med sig.

Gjorde iordning mackor till frukosten på jobbet senare idag.
Två knäckebröd med god ost fick ta hand om min natthunger :)
Gott med kaffet.
Satt i soffan och studerade det vi åstadkommit hittills i bostaden.
Trivsamt och harmoniskt.

Har nu lagt mig i vår sköna säng.
Magen nöjd och lugn.
Väntar hem kärestan om en stund.
Säkert är han jättetrött efter tvätthallsslitet igen.
Ett tungt och otacksamt jobb.
Som tur snart över, då jobbet blir utlejt igen.

Inget blev som det var tänkt med att vi förare skulle tvätta, städa, tanka, tömma toan och utföra småreparationer på bussarna.
Alldeles för tungt med de dåliga verktyg som tillhandahålls för ändamålet.
En person skall köra först och sedan ta hand om allt. Antingen 2 dubbeldäckare eller 3-4 Arlandabussar.
Ingen pallar detta i längden.
Dessutom inte ens full tid på detta jobb.
Övertid ändå nästan varje natt om jobbet utförs ordentligt.

Usch!
Jag provade ju själv på detta och stöp på kuppen.
Helt slut efter 6 nätter samma vecka.

Jag tror att min älskling nu har 7 pass kvar och sedan är det över.
Busskörning är aktuellt för hans del också.
Det räcker bra för oss.
Vi skall leva ett behagligt liv och då får inte jobbet ta all vår tid och kraft.

Allt landar vartefter.

Av Sirpa - 20 februari 2017 00:44

Denna Söndag var min kropp riktigt trött och medtagen, efter allt med flytten.
Gick upp vid 7 tiden efter att ha somnat om en vända.
Lyckades sova två timmar till när jag inte ville gå upp ännu vid 5 tiden.
Bra jobbat :)

Kaffe i soffan.Lite yoghurt till tomma magen.Bra ämnesomsättning med all den motion jag får.
Ont lite överallt.
Blåmärken efter allt bärande.

Älsklingen vaknade vid 8.30 tiden.
Vi åt frukost och pratade om vad som behövs från Ikea.
Skrev lista.
Båda är vi noga med sådant.
Tänka ut innan vad vi behöver och skriva ner, för att minnas allt.

Åkte till Erikslund och Ikea där.
Köpte plafonder till hallen, sänglampor, korgar och duschhyllor till badrumsförvaring. Garderobsblomma dit också.
Matta till köket, besticklåda.
Lådor för klädförvaring under sängen, med lock.
Lite annat smått och gott.

Åkte hem, jättehungriga.
Fixade mat snabbt och tog sedan lugnt en stund innan tvättstugan.
Körde 5 maskiner och hängde i lägenheten.

Senare kom min yngsta dotter och barnbarn.
Älsklingen åkte och jobbade.
Duschade och när besöket åkt hem så lade jag mig att sova tidigt.
Hade en dag då jag kämpade med energierna som inte riktigt ville räcka till.

Av Sirpa - 19 februari 2017 08:02

Igår Lördag vaknade jag tidigt i vanlig ordning.
Jag önskar så att det någon gång kunde bli, att jag sover till 7-8 åtminstone.
Är så morgonpigg att det inte funkar.
Vaknar som senast 5.30-6.00 även lediga dagar.

Så även denna Lördag fast vi gick och lade oss sent.

Sambolivet känns toppen på alla sätt och vis. Stundtals måste jag nypa mig i armen för att förstå att detta nu är verklighet.
Vi bor nu i vår gemensamma, härliga lägenhet, jag och älsklingen.

Båda är vi trötta av allt bärande och stökande.
Kärestan har ju dessutom, redan nyligen kört sin andra flytt med städning och allt.
Sedan jobbar vi ju för fullt på det.

Redan tidigt körde jag igång med allt som behöver iordning i lägenheten.
Jag väsnades för mycket utan att tänka på det och väckte älsklingen med det.
Är ju så van att husera ensam :)

Åt frukost tillsammans och sedan åkte jag till gamla lägenheten.
Dammsög, skurade ur skåp och lådor, plockade isär det gamla köksbordet.
Packade ner de sista prylarna som ännu var kvar.
Tog bort spikar, skruvar och duschdraperiet som ju är nytt.

Sedan bar det av ner i källaren för att fylla bilen med kartonger därifrån.
Har en hel del kvar ännu.
Mina husvagnsgrejer samt dotterns sommardäck till bilen hon köpte av mig.
Allt måste bort i veckan som kommer.

Körde hem och lastade ur allt i hissen, sedan ur hissen i en hög nere i källaren.

Drygt att bära ensam men grymt bra träning :)
Var jättetrött i höfter och händer när allt var inburet till vårt förråd som ligger en bra bit bort i källaren.

Kom upp till älsklingen som grejade med sitt. Bland annat planering av kontoret.
Tog en kaffe tillsmmans och han åkte till sitt jobb.
Jag har ju ledig helg som tur är.

Packade upp det som kom från gamla lägenheten.
Pustade en stund innan turen kom till klädförvaringen.
För lite hängmöjligheter av kläder.
Mycket hamnar i trådbackar.

Satte upp lite tavlor.
Vi möblerade om i vardagsrummet tidigare på morgonen och det gav mig möjligheten att få till en hörna som jag kommer gilla.

Nu är det bara stökigt där men jag kommer att fixa till det vartefter.
Köpa en annan möbel dit för att få en möjlighet att ha finglasen där eventuellt.
Vi får se :)

Jobbade på med allt och glömde nästan att äta. Kände mig matt till sist så det var bara att värma mat och sitta ner en stund.
Fortsatte skruva och greja.
Bar ner flera lådor till förrådet.

Bytte sedan på kvällen, om till klänning och vackra nylon, dagen till ära. Vi är på plats här nu :)
Känns toppen!
Fixade till en god middag.
Älsklingen kom hem vid 20 tiden.Trött och nertyngd av allt.
Kändes skönt att kunna leverera lite ordning härhemma.

Vi tog det lugnt och pratade möbler medans vi intog kaffe och dessert i soffan.
Jag njöt av mina skimrande vackra nylonstrumpor. Som en smekning längs benen.

Somnde sent, vid 1.30 tiden...

Av Sirpa - 18 februari 2017 23:56

Jobbar på med inredningen och all förvaring.
Klädförvaringen är ett jobb för sig...

Av Sirpa - 18 februari 2017 07:22

Mycket trappor blev det och många steg under våran flyttdag :)
Se bara!

Av Sirpa - 17 februari 2017 06:17

Igår morse, tidigt, tidigt gick jag upp och tog mitt morgonkaffe innan det var dags att ge mig på det sista inför flytten av möblerna till vår nya, fina, stora lägenhet.

Plockade, skruvade, bubbade och bar ut till Emil, nu min yngsta dotters Volvo V70.
Hon köpte den av mig.
Lånar den nu då vi behöver dragkrok.

Fyllde bilen med allt möjligt och körde till nya lägenheten, när klockan var nog mycket för att inte störa grannarna.
Nya lägenheten såg ut som en lagerlokal.Grejer överallt.

Åkte sedan till Coop och inhandlade gott bröd och lite annat till en välbehövlig frukost.
Hämtade släpkärran vi hyrt för dagen från macken.

Älsklingen hade vaknat under tiden och var så trött och slut.
Han har jobbat nätter i tvätthallen, genomförkyld.
Vi åt en god frukost som vi båda var i behov utav.
Jag hade ju redan jobbat på i 3 timmar med allt bärande och plockande.

Släp och bil stod framför huset och vi satte igång att bära.
Jag hade plockat isär sängen, kvällen innan. Bar ner den tunga, otympliga madrassen.Sedan soffan i tre delar.
Jag hade jättejobbigt med mina händer.
Men envis som jag är så fick vi ner allt till släpet.
Köpmandisken, öppna spisen och allt det andra gick jättebra.

Åkte och tömde på nya stället.
Hissen var verkligen välkommen.

Tillbaka och bar ner allt som skulle kastas. Det var en hel del.
Tömde på återvinningscentralen.
Skönt att få det gjort.

Körde tillbaka kärran och då var klockan 14.30
Tiden gick fort.
Vi jobbade vidare efter att ha vilat kort och ätit lunch i nya köket.
Hamburgare och pasta som jag fixade till snabbt.

Såg på vår röra och kände hur trötta vi var. Plockade ihop sängen.
Bäddade fint med rent linne.
Plockade och fixade överallt.

Mot kvällningen så for vi åter för att hämta spindelgumman och hennes terrarium.Hon är känslig för kyla så det blev en noga hantering.
Tog med våra cyklar ur källaren också.
Hem och bar in allt.
Låste in i källarförrådet.

Ställde bilen i garaget för denna dag och fortsatte plocket efter en skön dusch.
Gjorde lite kvällsthe och goda smörgåsar.
Fortsatte plocka till 22.30 då jag fick tvärslut på krafter.

Somnade som klubbade båda två.

Nu bor vi i centrum av Västerås :)

Tömning källare och städning kvar av det gamla.
Jobbar idag ett varv till och från Arlanda

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards