Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

Övernattningsgäst :)

Av Sirpa - 1 mars 2017 05:52

Igår Tisdag blev en lång och tuff dag.

Sov för lite natten innan då jag hade ont i kroppen efter slitet dagen innan.
Gjorde då klart det sista med gamla lägenheten.
Bar, lyfte och kämpade med två billass med förrådsgrejer.

Tunga tältstativ och däck till bil bla...
Hade så ont överallt.
Framförallt mina händer och höfterna.
Sov med värktabletters hjälp.

Gick upp 4 igår och åkte till jobbet.
Fick ut en kall buss och mina smärtor i kroppen bara tilltog av detta.
Mycket kunder.
De var trötta och griniga då de rest länge redan. Några från Oslo.
Gjorde ju inte lättare för mig direkt.

Spetsvändning på Arlanda.
Hann gå på toa iallafall.
Tog mig kaffe och macka i körningen.
Var hungrig då det gått flera timmar sedan jag vaknade.
Kan inte äta 4 på morgon.

Hade sedan 2 timmars rast.
Åkte hem till älsklingen och åt mat, vilade kort. Snart iväg igen.
Kände mig jagad...
Halsen börjar kännas rosslig och lite ont.

Körde min andra vända och satt i funderingar över om jag verkligen skall ha detta yrke under de år jag har kvar att jobba.
Ständig stress och tidsjakt på en helt oskyddad förarplats.
Den senaste dödsolyckan med kollegan på bfy har verkligen fått mitt tvivel att vakna.
En rädsla har väckts.

Att sitta på förarplatsen i en buss är en dödafälla.
Finns inget skydd alls!
Som att ha papper framför mig...

Körde klart mitt pass och skyndade sedan iväg till Surahammar.
Lämnade av däcken och lite kartonger.
Hem till yngsta dottern.
Snabbt in med fika.

Lilla barnbarnet skulle med mig hem :) Hon packade för övernattning.
Vi for iväg åter till Västerås.
Nu hade jag sänkt tempot och tog det lugnt.
Kom hem till min älskade sambo som var på väg att åka till sitt jobb.

Lillan och jag bäddade iordning soffan som blev en skön plats för vila och sömn.
Vi fixade mat.
Duschade och gjorde kväller efter hennes favvisbarnprogram.
Läste Bamsetidning och vinkade åt min sambo från balkongen, där han åkte förbi med bussen i jobbet.

Han tutade åt lillan :)
Hon blev jätteglad.
Lillan somnade gott vid 19.30 tiden.
Jag pratade i telefonen med sambon om praktiska lösningar på diverse framtida planeringar.
Inte allt lirar hundra på räls som nyss sammanflyttade.
Missförstånd förekommer och det blir lite att klura ut.

Bra kommunikation är viktigt.

Vi pratade också om bussolyckan igen och vår oro för våra egna liv.
Funderar båda på att byta branch.
En kollega fick sitt ena ben avkört och den andra miste livet helt....
Är detta yrke värt att offra livet på ??
Tankarna är många och tunga stundtals....

Somnade med värkande kropp intill mitt lilla barnbarn.
Hon sov sött och lugnt.

Vaknade vid midnatt när sambon kom hem. Pussade honom godnatt och somnde om, helt utmattad.

Så skönt att flytten är klar!



På bilden har lillan lånat min sambos jacka då vi gick ut på balkongen för att vinka när han passerade med bussen :)

Idag skall hon med mig till jobbet.

Jag vaknade för en stund sedan med halsont....hmm...inte bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards