Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

Bloggar i natten

Av Sirpa - 2 mars 2017 02:51

Sitter i vårt fina kök med ett ljus tänt på bordet och dricker ett gott the.

Tänker på dagarna som gått och på hur mycket vi lyckats åstadkomma under denna tid.

Vårt boende har tagit en fin form.
En hel del kvar att göra givetvis, men grunden är på plats.

Nästa viktiga bit är att få iordning kontoret så dessa förgrömmade flyttkartonger försvinner.
Troligtvis åker vi imorgon till Ikea och köper nån förvaringsmöbel dit.
Älsklingen behöver få sitt klart så han kan verka i sina intressen.

Under Onsdagen satte han upp våra nya, fina sänglampor.
Det blev jättebra.
Jag skall bara sätta upp det som skall på väggen så är det klart sedan.

En vägg i sovrummet behöver målas.
Det var annan färg bakom de lösa garderoberna jag flyttade till kontoret.
Det fixar jag kommande veckor.
En sak i taget.

Sedan skall det upp speglar på hallväggen för att få lite mera rymd där. Gillar inte långsmala hallar som inte gör någon nytta egentligen.

Just nu har vi båda det jobbigt med vårt arbete. Vi trivs inte med den röra som råder.
Nya scheman på gång och tydligen har nåt fel begåtts så de inte stämmer.
Bådar inte gott.....jag hatar oordning och stress!

Verkar inte som det går att landa i trygghet hos detta bolag heller.
Bussbranchen är i gungning totalt.

Under nästa vecka skall jag på ett studiebesök på en annan arbetsplats.
Känner inte för att lägga min energi på något som bara ger mig dålig nattsömn och högt blodtryck.

Vi får se vad detta leder till.

Jag vägrar att bli kvar i något som jag inte mår bra i.
Detta gäller i allt.
Jobbet, relationer och allt övrigt.
Varför slösa på sin kraft på nåt som inget ger tillbaka.

Älsklingen sover sött just nu när jag sitter här och skriver ner mina funderiningar.

Tidigare idag så fick jag veta från yngsta dottern att mitt lilla barnbarn var helt överlycklig efter tiden med oss härhemma.
Hon sov ju över natten innan och följde sedan med mig på första arbetspasset.
Vi trivdes i detta både hon och jag :)
Älskade lilla tösabit.

Hon är så söt med sina gluggar i munnen :) Tre framtänder som släppt nu och nya kommer upp.
Min älskade sambo är så omtyckt av henne då han behandlar henne på ett naturligt sätt.

Hon behöver få leva i en verklighet där hon ser att män inte är elaka, sarkastiska och våldsverkande.
Det är ju den bilden hon har av sin egen far.
Hon behöver få tillbaka tilltron.
Känna sig trygg även med män i sin omgivning.
Mina kollegor var också jätterar mot henne och det gjorde gott.

Inget barn skall behöva leva i oro och rädsla.

Nu känner jag att sömntåget kommer tuffande i fjärran.
Skall krypa ner intill min varma, sovande älskling.
Jag är ledig imorgon och det passar fint.
Mycket att göra och lite ledigt vill jag ju också hinna med :)

Tjingeling :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards