Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Sirpa - 12 mars 2017 19:10

Ikväll blev det till att krypa ner i sköna bädden, extra tidigt.
Jag skall upp 2.45 imorgon.
Det första passet börjar ännu tidigare nu med nya schemat.

Tänkte cykla till jobbet.
Var nere i källaren och pumpade däcken på min cykel.
Hoppas att de håller luften.

Älsklingen åkte och jobbade sitt sista tvättpass. Så skönt att han slipper det slitet.
Från Måndag är han bussförare endast.

Jag fixade pizzan som vi skulle haft till lunch.
Hann inte göra den då.

Av Sirpa - 12 mars 2017 17:57

Älsklingen och jag valde idag att ta en tur till campingen där vi bokat säsongsboende.
Ja faktiskt redan från Påsk.

Ville se platsen vi valt och tur var det... för platsen är alldeles för liten för min stora vagn.

Gick runt och tittade på de andra alternativen.
Jag mejlade till campingen om att vi behövde byta till en annan.
Får svar imorgon.

Vi fortsatte gå bortåt längs stranden.
Tog bilder och njöt av stillheten.
Rå rofyllt och tyst.

Satt sedan i solen och drack vårt medhavda kaffe.
Pratade om sommaren och vad vi vill göra då.

Kyligt i luften så vi var inte kvar så länge.
Älsklingen fick jättefina foton från vår stund vid stranden, isen och naturen.
Han är duktig med sin kamera

Av Sirpa - 12 mars 2017 08:37

Efter denna tuffa vinter som kärestan och jag haft, så längtar vi extra efter våren, värmen och ljuset.

Det var under den senaste veckans tid som det snöade, blåste, regnade småspik och hela den ljusa delen av dygnet var bara grå och jobbig.
Människorna kröp in i sina skal och bara genomled den tiden.
Varje morgon var en tuff utmaning i jobbet.
Halt och ymnigt snöfall.
Förseningar och stress..

Likaså hade kärestan samma på sina kvällspass.Halka och blåst.
Ett djupt mörker längs vägarna med mängder av olyckor.

Det känns som att allt räcker nu.
Våren får gärna komma med ljus och energi.
Denna helg har varit solig och vacker.
Känner riktigt hur kroppen suger i sig av den energi som solen ger.
Orken återvänder steg för steg.

Kände denna Söndagsmorgon att min själ behövde få komma ut.
Kroppen skrek efter träningspass ute i friska luften.

Lyssnade på den och bytte om.
Gav mig sedan ut på grusiga gångbanor och gator i stan.
Inte många själar ute vid den tiden.
Gav mig ut straxt efter 6

Tog bilder längs vägen jag valde att traska på i ett bra tempo.
Joggade korta sekvenser för att känna efter vad benen tyckte om det.
Musklerna svarade bra men jag känner att det hänger några kilon med extra vikt på min kropp.

Vackert var det denna kyliga Söndagsmorgon.

Kände en rejäl längtan efter våren.
Framförallt ner vid hamnen där isen ännu ligger kvar delvis.
Solen speglade sig i det öppna vattnet.
Så vackert!
Luften var kylig och lätt att andas in i lungorna.
Tog några djupa andetag och kände hur förväntningarna inför våren och sommaren spirade inom mig.

Både kropp och själ behövde dessa drygt 5 km denna morgon.

Min älskling hade ju jobbat kväller så han låg hemma i goa sängen och sov sött.
Känslan av att han fanns därhemma, sände strålar av glädje i mitt hjärta.

Livets guldkorn kommer in i vår tillvaro, steg för steg.
Strukturen framträder för var dag som går.
Vi hittar vår egen balans.
Ännu finns det störningar från det förflutna som ständigt försöker förstöra för oss.
Men de lyckas inte!
Vår gemenskap och våra framtidsmål är för starka.
Vi vet vad vi vill och det genomför vi.

Av Sirpa - 12 mars 2017 07:59

Jag njuter så av att bo så nära Domkyrkan.

Tog mig en tidig morgonjogg/gång imorse och passade på att fånga kyrkan i solens första strålar för denna dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards