Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

Valde att gå upp

Av Sirpa - 14 mars 2017 02:54

Somnade vid 20.30 tiden igår kväll, så när älsklingen kom och lade sig vid 1 tiden så kunde jag inte somna om.
Gick upp 1.30 redan.
Fixade kaffe och satte mig i soffan för att rensa tankar.

Fick igår kväll ett meddelande från denna underbara människa som ordnade med minnesblommor och insamling till vår Nettbusskollegas begravning.
Så vackra blommor.
Tack B för ditt fina arbete med att ordna med allt!
Du är guld värd.
Du gjorde det möjligt för även mig att deltaga i J:s minne genom ditt arbete.
Även fast jag inte är kvar i företaget.

Värmer mitt hjärta!

Nu känns det som att vi kommer vidare, ur chocken och förtvivlan över att ha så hastigt mist en kollega och för min käresta, en vän.

Livet går vidare och denna händelse har präglat vår framtid och känslan i hur snabbt allt kan hända.
Flera händelser på rad i vår närhet, som fått oss att inse hur sårbart livet är.
Mig har det givit insikten att ta tillvara den tid vi har här på jorden.
Inte vänta på någonting, utan agera och få det gjort, som jag vill.

För mig blir det byte av jobb.
Till ett värdefullare arbete och med mindre risker vad gäller livet.

Jag ber varje dag för de drabbade i alla tre olyckorna som varit senaste tiden.
Ber om att alla kommer vidare och tar tillvara livet, varje dag, varje stund.

Älska, lev och njut!
I det du har eller i det du väljer att gå din livsvandring i.
Oavsett vad du väljer så gör det så du själv ger ditt liv ett värde.
Ge till dem som vill dig väl!
De andra kan vara utan dina omsorger.

Jag själv lägger ingen kraft och energi längre på sådant som inte ger mig och mina nära något.

Det är tyst och stilla nu i natten.
För mig morgon, jag som är morgonmänniska.
Älskar denna tid på dygnet då allt är fridfullt.

Jag vet att när det snart är dags att ge mig av mot jobbet, på cykel, så är det endast tidningsbud ute och nån ensam vandrare på gatorna.
Lugnet råder, staden sover ännu några timmar.

Två vändor till och från Arlanda med en kort rast bara.
Sedan får jag komma hem igen.
Vid 12.30 är jag på hemväg, klar med min arbetsdag.
Då det är lunchrast för många :)

Min älskling har en ledig dag och den har han öronmärkt till att hjälpa sina föräldrar att handla och lite annat.
Han är godhjärtad min kärlek.

Hoppas att vi hinner ses något innan jag måste isäng ikväll för att gå upp tidigt igen på Onsdag.

På Onsdag vill min chef träffa mig, då jag sökt tjänsteledigt för att prova jobbet inom socialpsykiatrin.
Känner på mig att jag kommer få ett nej, så det är bara att planera att säga upp mig i en snar framtid.

Kan jag inte få den hjälpen så väljer jag en annan lösning.
Svårare än så är det inte.

Nu ska jag klä mig för att straxt trampa ut i kyliga natten.

Må väl du som haft orken att läsa om mitt liv och mina tankar.
Du upplever i mig en människa som försöker att leva så gott jag bara kan och förmår.

Tyvärr räcker inte min tid till alla som anser sig behöva mig, men jag gör mitt bästa.

Imorgon Onsdag, den 16/3 fyller mitt äldsta barnbarn år.
Det minns jag iallafall för det var en stor händelse :) att bli farmor.
Sedan att jag glömmer annat....ja de det får jag leva med och ta straffet för.
Jag är inte allsmäktig och kommer aldrig bli.

Jag har lärt mig att leva med att en del människor bara väljer mig när det passar dem :)
Helt ok för mig.
Allt kan inte vara perfekt.... Alla gör sina val.
Det respekterar jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards