Direktlänk till inlägg 23 mars 2017

Aktiv ledig Onsdag

Av Sirpa - 23 mars 2017 06:17

Lyckligt lottade var vi jag och kärestan, då vi hade ledigt samma onsdag.
Båda borde vi ha vilat men valde aktivitet istället.

Jag vaknade tidigt, vid 5 tiden redan.
Njöt av morgonkaffet och bloggade lite.
Tänkte igenom vad jag har denna vecka att göra.

På Lördag är det ju Tunnel Run Citybanan i Stockholm och startkitet behöver hämtas innan, i god tid.

Efter kaffe och annat plock så for jag till Maxi för att handla lite sånt som behövs hem.
Lugnt och skönt på morgonen i butiken.

Min älskling sov fortfarande hemma, då han kom hem från jobbet på kvällen och var vaken längre än jag.
Jag njuter ju av mina mornar.

For så vidare till Vårdcentralen i Surahmmar för mätning av mitt blodtryck.
Fick komma in direkt till Yvve, disktriktsköterskan. Yvve är toppen!
Trycket perfekt :) 130/85
Blev jätteglad och lättad. Då hjälper medicinen jag tar varje morgon.

Glad i själen åkte jag hemåt och ringde min älskling som blev lika glad han, över beskedet.

Åt frukost och sedan satt vi och resonerade igenom dagarna som gått.
Vi har ju knappt hunnit ses något då vi jobbar olika skift.
Tog sedan beslutet att vi åker till gymet tillsammans och provar.
Så vid 11 tiden var vi där.
Älsklingen körde ett lättare styrkepass och jag provade olika maskiner. Det finns allt där :)
Cykel, crosstrainer och sedan såg jag bara på när hjärtat jobbade med sitt.

En timme senare for vi hem för dusch och lunch.
Efter kaffet satte vi oss i bilen och åkte till Odenplan i Stockholm.
Jag hämtade mitt startkit för loppet på Lördag.
Utlämningen hade öppnat samma dag vid 11 tiden.

Det var kö men den var inte lång.
Stod kanske 15 minuter innan det var min tur.
Jag är ju anmäld till Charitygruppen och vi har annan färg på pannband och väst.
Orange, istället för blått som de andra.

Hopp i bilen som kärestan väntat i, alldeles utanför längs gatan.

Sedan for vi till Rotebro och tog en fika på ett ställe.
Så härligt att göra saker tillsammans med min älskling :)
Jag tog över ratten så han fick ta det lugnt bredvid mig.
Vi delar ju på körningen när vi är ute.
Jag vill inte bli ikringskjutsad utan jag vill köra också.
Han njöt i fulla drag, bara att att få koppla av.
För mig är det viktigt att han mår bra.
Körning är ju mitt liv och ingen belastning för nån av oss.

Åkte till Hälla och jag handlade skor.
Mina löparskor börjar ta slut.
Det blev ett par Asics

Riktigt sköna med lite mera sula än mina lätta Saucony som jag trivts i innan.
Mina fötter kräver lite mera gel under nu så då fick det bli så.
Älsklingen köpte långärmade tröjor som han är så snygg i :)

Bytte ut kolsyrepatronen till Sodastreamern på Willys sedan.

Kom hem och kände oss nöjda med dagen.
Mycket uträttat och det tillsammans :)

Älskar att göra saker med min livskamrat, bästa vän och sambo.

Denna dag fick vi en liten chans att koppla bort det som är jobbigt runtikring oss.
Båda har vi äldre, nära och kära som har kämpiga, destruktiva liv
Mycket sjukdom, psykisk ohälsa som drar med sig händelser som suger kraft.
Vi kan inte ta hand om allas liv känner vi, för då förgås vi själva.
Vissa dagar måste kopplas ner och vi behöver bara vara för oss själva.

Vårt gemensamma liv har bara börjat och värdet av att vara tillsammans ger oss energi och harmoni, för att orka det övriga ikring oss.

Kvällen ägnade vi åt att packa upp lite flyttkartonger, äta lite, gos och njutning av varandras närhet.
Somnade ovaggad efter en fylld dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards