Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Sirpa - 24 mars 2017 12:10

Gick upp tidigt imorse, vana trogen.
Det kommer staffa sig ikväll då jag jobbar till 22.20
Vet att jag kommer vara trött redan vid 8-9 tiden ikväll.

Jag är ju morgonmänniska.
Trivs med att få jobbet gjort så snart som möjligt och sedan kan jag ägna mig åt annat.

Denna förmiddag blev för oss en behaglig samvaro.

Jag passade på att färga hårbotten då det gråa började titta fram.
Så vill jag inte se ut så jag fixar till det själv.
Klippte till en lugg denna gång.
Håret har växt så grymt fort de senaste veckorna.

Älsklingen plockade med sitt under förmiddagen.
Jag fixade en potatisgratäng med kyckling till lunch, som vi åt innan han åkte till jobbet.

Om en timme kommer jag att kravla i uniformen och trampa iväg.

Jag har förberett inför imorgon då jag skall upp tidigt.
Tunnel Run Citybanan är ju imorgon och jag startar klockan 11.
Min yngsta dotter kör mig dit och tar mig hem igen efter loppet.

Provade ut de kläder och skor jag skall ha.
Skrev klart anhörigarmbandet som måste sitta på för att komma till startfållan.

Västen vi fick denna gång är så konstig i formen att jag överväger att ta västen från 2014 istället.
Finare och skönare

Nu ska jag ta en kort tupplur innan jobb.
Härliga timmar med älsklingen idag :)

Av Sirpa - 24 mars 2017 07:48

Så skönt igår kväll när vi fick timmar tillsammans.
Jag kom hemtrampande först från jobbet vid 20 tiden.

Var jättehungrig då jag hade haft med för lite mat till jobbet.

Älsklingen kom så hem vid 21.30 tiden.
Så skönt med tid där vi kunde sitta och prata utan att någon av oss var helt slut efter jobbig arbetsdag.
Trötta var vi självklart.
Jakten på tiden i körningen tar på oss så grymt.
Hinner inte med våra körtider.
Ständiga förseningar som tär på psyket.

Att kunna gå och lägga oss samtidigt var också värdefullt.
Kunna somna samtidigt, tätt intill.
Så ovant att vi låg och skrattade åt allt möjligt, av trötthet och njutning av varandras sällskap.

Klockan var nog närmare halv 2 innan vi somnade.

De timmar vi får tillsammans är så värdefulla.
Ingen av oss skall behöva bära oken i livet ensam längre, då vi ror båten tillsammans.
En omställning för oss båda då vi är vana att få göra allt själv.

Av Sirpa - 24 mars 2017 07:39

Igår vid 11 tiden, på min långrast ( 5 timmar lång rast ) så cyklade jag bort till gymet som jag och älsklingen skev in oss på i början på året.

Dagen innan var vi först dit och jag bara provade lite maskiner och sambon körde ett enklare pass.
Vi avser nu komma igång ordentligt, trots de konstiga arbetstider vi fått.
Får anpassa så gott det går.

Jag tvingas träna efter jobbet då jag börjar så tidigt om mornarna och älsklingen måste ta till förkortad sömn under träningsdagarna, just pga att våra arbetstider är så underliga.

Det måste gå för jag vill komma i form igen efter den jobbiga tid som varit.
Min kropp har tagit stryk så grymt.
Lagt på extrafett och tappat muskler.
Ser ut som en blekfet valross i mina ögon och det triggar mig till träning och formning av kroppen.

Igår var det dags :)
In på Ironsport, efter kort cykeltur dit.
Scanna mitt kort, av med skorna innan ombyte i tjejernas omklädningsrum.
Kände mig så fet och orörlig.

Upp med håret i svans, på med gamla, trogna träningsskorna.
Bekvämt i kläderna ville jag ha det.

Upp på första bästa Crosstrainer.
Valde ett Fettförbränningsprogram på en timme.
Hade tanken att klara en halvtimme, då jag visste att jag inte skulle orka mera än så.

Där trodde jag fel :)
Körde på och svetten rann.
Fråsade som ett ånglok emellanåt när det var riktigt tungt.
Gillar att köra färdiga program som sköter sig självt.

Jobbade på och tiden tickade på.
Bra, peppande musik hördes hela tiden och framför mig hade jag en tv skärm samt den stora glasväggen ut mot vägen.
Toppenbra med någonting att titta på hela tiden.

Efter en timme hade jag jobbat på över 7 km och när det sedan var dags för nedtrappning i 5 minuter så log jag med hela kroppen.
Så grymt skönt!
Första passet avklarat och det utan problem.

Nu är det bara att fortsätta den här vägen och jag cyklar ju till och från jobbet varje dag, så det gör sitt till.

Stretchade lite innan det var dags för en välbehövlig dusch innan hopp i uniformen igen.
Med blött hår och rödblossande ansikte, cyklade jag till jobbet igen.

Kändes toppen!

Var stolt över mig själv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards