Direktlänk till inlägg 26 mars 2017

Vilken Lördag :)

Av Sirpa - 26 mars 2017 07:02

Fick lov att sova natten och sortera intrycken först, innan jag kunde skriva om Lördagen.

Sov ju inget vidare natten innan då grannarna hade fest, så jag vaknade ganska trött vid 6 tiden på Lördag morgon.
Packade kassen med sådant som skulle med till dagens äventyr.

Det var dags för Tunnel Run Citybanan 2017.
Tog mig lite kaffe och smörgås.
Var inte frukostsugen ännu vid den tiden.
Packade med mig det som jag sedan skulle äta i bilen.
Klädde mig, valde skor med omsorg, på med tidtagningschip, pannband, den oranga västen och överdragsjackan som jag kunde avvara till behövande.

Min yngsta dotter, barnbarn och bassethundarna, kom ich hämtade vid 7.30
Full rulle mot Stockholm.
Vi var ute i god tid då vi inte hade en aning om hur mycket trafik och folk det skulle vara.
Ville vara där i god tid.

Åt frulle i bilen. Yoghurt och musli. Lite smörgås.
Dottern hade med kaffe.

Bytte skor i bilen för dem jag valt, tryckte vid fotknölen.
Så ville jag inte ha det.

Var så framme vid 9 tiden och det var redan en hel del folk i rörelse.
Blev avsläppt utanför startområdet vid Karolinska institutet.
Det var kallt och blåsigt och så långt till min start så dottern plockade upp mig igen.
Var kvar i bilen i en dryg halvtimme till innan jag valde att gå en bit extra för att få röra på mig innan loppet.

Sedan var det toakön som gällde. Hör liksom till att stå och köa med alla andra, till bajamajorna.
Strosade omkring och lyssnade på speakern på scenen.
Grupp efter grupp kallades fram.
Första start hade gått vid 9 tiden och jag skulle starta 11.00 i Charitygruppen.



Vi var klädda i orangefärgade västar.
Vår startavgift som var högre, gick oavkortat till Stadsmissionen och det kändes toppen.
Att göra en insats samtidigt som man själv hade kul.

Vår start gick och mina krav var inte stora inför min egen prestation. Detta var ju ingen tävling som så.
Jag ville genomföra detta och det genom att gå/powerwalka och kanske jogga nåt steg.
Upplevelsen var viktigast och att ta lite foton som minne.
Det fick jag :)

Se bara...

Det blev ett fantastisk äventyr under jord.
I servicetunneln till den nya Citybanan så joggade/gick/sprang jag och massor med andra, under kyrkor, kyrkogårdar och Riddarfjärdens vatten till Medborgarplatsen.

Först drygt 2 km utomhus innan vi kom ner i tunneln.
Det var mörkt därnere.
Lagom temperatur och så grymt häftigt.

Tanken att få uppleva detta nu och aldrig mera få möjligheten, var hisnande.

Jag stannar detta blogginlägg här då jag måste klä mig för att åka och jobba nu.
Det är Söndag morgon och plikten kallar.
Jag skriver mera när tid ges för det varcen härlig, spännande och lite läskig Lördag där i Stockholm

Återkommer
Njut av fotona sålänge...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards