Alla inlägg den 1 april 2017

Av Sirpa - 1 april 2017 23:55

Med fullastad bil for jag till husvagnens vinteride och satte igång med att plocka in allt på plats.

Riktigt råkallt inne i den och jag hittade inte på kupevärmaren.
Kan inte fylla upp med vatten ännu då det måste vara ström på hela tiden för att inte frysa.
Så det fick bli den kalla varianten idag.

Jättekul att återigen få grejerna på sina platser.
Köket fylldes på med husgeråden och genast kändes det ombonat.

Gillar min gamla fina husvagn.

Fick iordning allt på ganska kort tid.
Låste om mig och for hem till min äldsta dotters familj.

Blev bjuden på mat där och jag kämpade med att få åter värmen i min kropp.
Hade ont i ryggen av kylan.
Satt med ryggen mot ett element.

For hemåt mot kvällen och äntligen i bilen fick jag värmen åter.
Tack Saabina för du är så varm och go

Av Sirpa - 1 april 2017 07:45

Till julen 2016 fick jag av mitt minsta barnbarn, en julklapp som jag snart kommer att få njuta utan.

En skön söndag, tillsammans med hans mor, på Sätra Brunn

Nu har hon bokat in oss den 9/4 och det skall bli så härligt.
Få umgås med min äldsta dotter en hel dag och bara njuta av att bli ompysslad.

Känner att vi båda behöver detta.

Komma bort en stund från vardagslivet och bara låta kroppen och själen må gott.

En välkommen gåva :)

Av Sirpa - 1 april 2017 07:34

Vaknade denna gråregniga Lördagsmorgon, ganska tidigt, med tanke på hur sent vi somnade.
Klockan är straxt 7 och vi släckte för natten vid 2 tiden.

Det var så härligt att få hem älsklingen från jobbet igår kväll.
Var orolig då det rådde så halt väglag under kvällen.
Regn och minusgrader.

Jag vet att han kör bra och tryggt, men det finns så många andra trafikdårar som far fram.
Olyckorna som varit ligger ännu så skört färska i minnet och själen.

Ville så gärna få några extra timmar med min kära igår, så jag åkte med på hans första tur.
Min egen arbetsdag var då klar och jag kände mig trött.
Hade tänkt träna först men stod över, lyssnade på mitt ömmande knä och lät den vila istället.
Bara för att få vara tillsammans, så blir detta enda sättet att ses.
Vi jobbar tider som gör att vi knappt ses vissa dagar och det känns jobbigt stundtals.

Sedan kom jag hem och plockade med mitt och varvade ner för den dagen.
Kändes bra att inte ständigt fara omkring och göra en massa.
Jag är ju igång från tidiga morgon till sena kvällen annars.

Åt av mina goda köttfärsbiffar och såg på tv, iklädd skönt nattlinne i soffan.
Unnade mig både glass och godis till kaffet.

Älsklingen kom hem vid 22.30 tiden och lugnet infann sig inom mig.
Allt hade gått bra trots halkan.
Han hade sett flera olyckor, som är vår vardag nuförtiden, längs vägarna.
Njöt så av att ha honom hemma.

Vår kväll blev guldkantad av goda samtal och njutning i stunden, i det liv vi själva skapat i vårt vackra hem.

Älskar denna man med ett sådant djup och sådant glöd att min själ sprider värme inombords och hjärtat smågnolar av glädje och lycka :)

Vi har en förmåga att få till våra samtal så de slutar i skratt och humor.
Söker de positiva aspekterna i allt och finner dem oftast också.

Livet bjuder på så mycket allvarsamt och tunga bördor från olika håll ständigt, att humorn blir en befrielse i det jobbiga.
Vi orkar vidare, trots kampen i motvind i så mycket.

Inget har ju direkt varit enkelt för oss och strävan framåt tar på våra krafter ständigt.

Idag, första April så kommer jag att åka till vår husvagn och se över den.
Börja inreda den för säsongen igen och se till att allt fungerar inför besiktning.
Min älskade har arbetshelg så det tar jag efter att ha kört honom till jobbet först.

Hoppas på att få några härliga timmar med min älskade, äldsta dotter och minsta barnbarnet också idag :)
Det var ett tag sedan vi sågs.

Jag älskar våren och dess nyckfullhet.
Ena dagen ösregn och halka och nästa dag full sol och massor med plusgrader.
Lite som livet kan se ut :)

Tre månader av detta nya år har redan gått.
Sommaren ligger framför oss och äntligen kommer jag att kunna ha en riktig semester.
Ser så fram emot det och vägen fram till dess kommer jag att se till att må bra, ta tillvara varje stund, oavsett vad som händer runt ikring oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards