Alla inlägg den 9 april 2017

Av Sirpa - 9 april 2017 21:47

Redan då jag vaknade imorse så kändes det hur denna dag skulle bli.
Jag var helt slut efter natten och hostade konstant i flera timmar.

Parkerade mig i soffan efter en varm dusch och gjorde inte många knop denna Söndag.

Älsklingen åkte iväg för att träffa sina söner.
Kokade på örtthe med honung och låg sedan i feber, hela dagen på soffan.
Sov säkert 3-4 timmar totalt, i flera omgångar och vaknade sedan alldeles vimmelkantig.

Åt av makaronilådan som inte smakade nånting då jag tappat lukt och smak helt.

Älsklingen kom hem vid 17 tiden.
Jag hade knappt styrfart då.

Ringde redan på morgonen till jobbet att jag inte kommer på måndag.

Av Sirpa - 9 april 2017 07:33

Denna natt var riktigt jobbig.
Vaknade flera gånger av våldsam hosta.
Var så täppt i näsa och luftvägar att det var svårt att andas.
Gick upp och bara försökte få luft mellan hostattackerna.

Fick det att lugna sig såpass att jag kunde somna om efter nån timme.
Vakna vid 7 tiden och det bara slet i halsen på mig.
Skrällig, obehaglig hosta som fick mig att gå upp.
Huvudvärk och så grymt ont i mage och revben av hostan.

Jag blir inte bättre, utan sämre!

Nu har jag hostat upp en massa och halsen blöder.
En kopp varmt kaffe smakade gott, tror jag...
Tappade lukt och smak igår redan.

Det är inte tal om jobb imorgon...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards