Alla inlägg den 12 april 2017

Av Sirpa - 12 april 2017 21:17

Min feber kvällstid ger sig inte.
Fast idag började den stiga några timmar senare än igår, då den kom redan efter lunch.

Efter att sambon åkt till jobbet så har jag bara vilat.
Började läsa en bok som jag länge viljat läsa.
Orkade 50 sidor innan det var dags för en kort tupplur.

Meddelade mina medsystrar att jag inte kommer orka att hänga med till Blåkulla.

Är så less på detta!
Jag har inte tid eller råd att vara sjuk och hemma.

Av Sirpa - 12 april 2017 02:04

Igår morse, tisdag alltså, vaknade jag hostande och gick upp tidigt.
Kände mig i övrigt piggare i kroppen och bestämde mig för att ge mig ut till Maxi innan det blev mycket folk där.

Påsken närmar sig ju och handeln är överfylld dagarna innan.
Ville handla i lugn och ro och hosta för mig själv, utan att störa någon.

Kände också efter så benen bar då jag skulle jobba dagen efter var det tänkt.
Gick hyfsat bra och jag kom stolt hem till sambon med kassar fyllda av matvaror vi behöver.

Fixade mat medans han var och tränade. Fläskpannkaka.
Smakade gott och vi åt med god aptit då lukt och smak kommit tillbaka.

Straxt började jag känna mig knepig igen, varm och lite yr.
Febern hade återigen hittat tillbaka.
Lade mig för att vila och hoppades på att det skulle ge med sig.

Men så blev det inte utan den ökade istället.
Min äldsta dotter ringde och hon tyckte att det var alldeles för tidigt för mig att gå till jobbet.
Det var inte bra varken för mig själv eller för mina kunder, medtrafikanter.
Köra med feber i kroppen var inte ok.

Hennes ord gick in djupt i mig och hon hade ju helt rätt så jag kontaktade Trafikledningen och de tog bort mitt jobb för två dagar till så jag hinner bli frisk helt.
Har ju påsken på mig att bli kry.

Kändes rent ut sagt förjävligt att behöva ge upp planerna igen.
Hade tänkt jobba de två dagar som var kvar men istället valde min kropp att sänka mig ett tag till.

Låg och dåsade i soffan hela kvällen innan jag helt färdig kravlade över i sängen och somnade som en stock.
Vaknade badande i svett och täcket genomblött.
Kallt och äckligt!

Sambon kom hem från jobbet vid midnatt.
Knappt jag var medveten om det.

Sitter nu mitt i natten och bara känner en stor besvikelse tynga mina axlar.
Inget blir som jag vill.
Var i sjutton kom denna helvetesförkylning ifrån?
Varför knockar den mig helt!

Just nu känns det som sockerdricka i mina händer och fötter.
Känner mig som något som släpats efter en bil i full fart.
Hostar upp illasmakande segt slem hela tiden som gör mig illamående.

Känner mig annars feberbri just nu.
En riktig brottarvända under sömnen timmarna innan.
Varför har jag feber?
Det brukar jag inte ha vid vanlig förkylning.

Om detta inte börjar ge med sig så är det läkarkontakt som gäller under onsdagen.
Jag har varken ork eller tid till detta.

Hade ju kommit igång med att cykla varje dag till och från jobbet.
Träna lite smått och kände mig så nöjd med framstegen.

Sedan kom det fler och fler kunder som hostade, snorade och nös alldeles bakom mig på den närmaste platsen i bussen.
Rakt ut över mig där jag satt vid ratten och inte kom undan.
Hade jag ens trott något annat....

Hatar detta jojjande
Ena stunden piggare och sedan pang ner i backen igen

Nu gör jag inga försök förrän allt är stabilt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards