Alla inlägg den 14 april 2017

Av Sirpa - 14 april 2017 02:39

Sitter uppe, mitt i natten och dricker kaffe.
Njuter av att känna smaken.
Den har ju lyst med sin frånvaro i närmare en vecka.
Nu senaste dagarna har den kommit och gått.

Igår tog jag ingen hostmedicin alls utn lät kroppen rensa själv.
Hostade en hel del och varje gång kom det upp läskigheter ur luftvägarna och det känns bra.
På rätt väg.

Hade så fruktansvärt långsamt hemma igår när älsklingen jobbade.
Var för trött och slut för att göra något men för pigg för att bara vila.
Det blev en stress inombords som inte var behaglig direkt.

Tror att min sambo förstod min känsla då han ringde mig ett par gånger under arbetets gång.
Tydligen hade vi knappt några resenärer alls igår, de åkte med konkurrenten istället, som körde med fulla bussar.
De har troligen en prisdump under påsken och då åker kunden hellre med dem.

Dagarna innan hade vi fullproppade turer så det påverkar inte mycket.
Skönt med lite lugn tycker jag.

Igår kväll kom febern smygande igen men den blev inte så hög och vek hädan när jag tog febernedsättande.
Kroppen kämpar på för att göra sig av med skiten som haft greppet om mig över en vecka nu.
Känner mig sargad!

Den lilla träning jag kommit igång med i form av cykling och lite gym är nu helt bortkastad.
Tar tid att komma ikapp.

Men jag ger mig ju inte.
Så fort det känns ok så kommer jag att gå så mycket jag bara orkar och cykla.
Gymet finns ju och väntar så det är bara att köra igång igen, sakta men säkert.

Straxt skall jag gå och lägga mig igen. Krypa ner bredvid min varma sambo som sover tungt.
På morgonen har jag som plan att åka till Maxi Hälla och handla det sista jag behöver till påsken.
Jag kommer att göra ostpajer till buffen hos min äldsta dotter, som hon och familjen håller på Påskafton.
Likaså har jag med cheddar, memma och kaffegrädde.

Ostpajerna blir gjorda under långredagen.
Funderar på att åka med en tur med älsklingen när han jobbar ikväll för att komma hemifrån.
Vi får se var orken säger.

Känns iallafall som livet börjar återvända ifrån att bara ha varit hosta, nysa, snyta, halsont, huvudvärk ifrån helvetet, feber och ett pendlande mellan frossa och svettningar som givit mig vätskebrist.

Nu kan det bara bli bättre

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards