Alla inlägg den 15 april 2017

Av Sirpa - 15 april 2017 10:05

Igår Långfredagen hade jag det lite kämpigt.
Hostade ur mig elände ur luftvägarna och det kändes som ett evighetsgöra.

Hann hämta andan korta stunder bara.
Är samtidigt glad för detta är ett tecken på att det som bråkat med min kropp, börjar ge med sig.

Fick hem yngsta dotter och lillan några timmar.
Fixade lite mat åt lillan.
Hade som tur färdigkokt potatis så det blev stekpotatis och finsk, god korv.
Lillan är ju mjölkproteinallergiker så det är begränsat det hon kan äta.

Min älskling åkte till sitt arbete och jag hade fått klart ostpajerna till Påskaftonens buffe på Prästgården med gänget.

Provsmakade en av dem med dottern.
Smakade delikat :) gjorda på Prästost.

Några timmar senare och en timmes promenad med hundarna, fika och viktiga samtal, så åkte de hemåt.

Jag fixade kaffe, bredde goda smörgåsar.
Hämtades av älsklingen.
Han hade en kort, kort rast innan sin andra tur, som jag åkte med på.

Vacker solnedgång denna kväll.
Kallt och det hade snöat mest hela dagen.Lite halt på sina ställen.


Det är så vackert längs vår färdväg.
Varpsund och Eriksund.

Trött var jag till slut när kvällen blev sen men det var skönt att bara sitta och åka med, samtala stilla med älsklingen.

Vi levererade bussen till tvätt och tank.
Åkte hem till vårt och bara njöt av att få ha helt egen tid, utan störningar.

Somnade sent

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards