Alla inlägg den 17 april 2017

Av Sirpa - 17 april 2017 07:34

Jag har tidigare skrivit om min förkärlek till tulpaner.

Köpte mig en härlig, fräsch bukett till Påsken och de slog ut så vackert
Älskar dessa olika varianter som finns att köpa och blandningen av dem blir helt underbar

Av Sirpa - 17 april 2017 06:06

Årets Påskafton inledde kärestan och jag med att sova länge.
Vi kom ju isäng ganska sent på Långfredagen så det var skönt att få sova ut.
Jag vaknade 7.45

Gjorde oss en god frukost och sedan blav det dusch samt val av kläder till dagen.
Ville ha något snyggt och bekvämt.

Packade ner allt som skulle med och styrde mot Eskilstuna vid 12.30 tiden.
Det var dags för den årliga Påskbuffen och leta påskägg ute dagen hos min äldsta dotter med familj.

Kom dit och satte genast igång att hjälpa till med maten.
Sedan droppade gänget in vartefter.
Alla mina barn och barnbarn.
Min dotters svärfar med sambo, samt hans bror och mina barns pappa med fru.
5 hundar totalt.

Jag fick äntligen möjlighet att presentera min sambo och älskade till alla. Det kändes bra :)

Vi åt och fikade.
Gott allting.
Jag mådde inte så bra denna dag och det kändes än värre när kvällningen närmade sig.
Huvudvärk som vägrade släppa taget och det sög musten ur mig.




Efter maten blev det letning av påskägg som påskharen gömt i trädgården och ute i hagen.
Hönsen fundersamma över vad vi sysslade med.

I vårt ägg låg ett presentkort som kommer väl till pass när det är dags för husvagnen.
Jättegulligt av min svärson som låg bakom detta :)
Jag hjälpte honom i vintras att vakta hans nya grävare på natten då det var tjyvar i farten.
Detta var hans sätt att tacka.

Vi avvecklade och tackade för oss vid 18 tiden och åkte hemåt.
Min huvudvärk var hemsk och jag var helt nere i skorna av smärtan.

Åkte småvägar hemåt och efter ett tag släppte det något.
Kände mig igentäppt i luftvägarna igen.
Tror att jag var lite för aktiv denna dag.
Kan ju inte låta bli att stöka i köket, det är ju jag i ett nötskal.

Dottern var genomförkyld och hade jättejobbigt men hade gett sig den på att vi skulle fira Påsken ändå.
Tufft gjort!

Gjorde kväller ganska tidigt då jag var jättetrött.
Älsklingen vaken längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards