Alla inlägg den 25 april 2017

Av Sirpa - 25 april 2017 07:02

Jag har nu under en veckas tid trappat ner min mat till minimalt intag och väljer vad jag äter, när och hur mycket.

Tanken är att så fort jag känner att kroppen och knoppen klarar det, så kör jag igång en vitaminfasta.
Vilket innebär att kaffet ska bort och bara vätska skall intas.

Har köpt det fastapaket som jag brukar och som jag vet fungerar bra på mig.
Vitaminfasta.
Känner bara att jag vill ha kroppen redo för att bara få dryck, ingen fast mat alls.

I denna förberedelse ingår också motion. Har gått till och från jobbet i den mån jag bara orkat och det har gått bra.
Minst 10.000 steg per dag har jag sett till att det blivit.

Allt socker är borttaget.
Det enda jag äter nu är kvarg med en speciell musli.
Bladgrönt

Den ingår i fastepaketet just för nedtrappning och sedan vid övergången bort från fastan.

Sedan har jag druckit upp de påsar med nutrilett som legat och skräpat i skafferiet ett bra tag.
Några bars av samma märke, har också fått lov att intas när knäna varit darriga.

Igår fick jag lov att äta soppa med knäcke till då orken var helt veck.
Känns att övergången är riktigt jobbig.
Kroppen slåss med näbbar och klor för att inte ta av fettdepåerna i kroppen.
Men jag ger mig inte!

Ju äldre man blir desto kämpigare verkar det vara.

Om ett par dagar kommer jag att köra igång fastan och den är ju inte för viktminskning, utan en urrensning av kroppen.
Kommer att tillåta mera vila än vad jag gör nu men de 10.000 stegen kommer att avverkas varje dag ändå.

Gillar dessa juicer och även grönsaksbuljongen

Att jag har en så lång nedtrappning är bara för att slippa huvudvärk och matthet.
Dryckerna kommer att hålla mig pigg och allert då jag redan dragit igång processen i kroppen själv innan.

Mitt mål är att få bort skräp ur kroppen och att komma igång med att röra på mig, vilket redan går jättebra.
Sedan ur detta fortsätta med sunt leverne och få tillbaka den kropp jag hade innan hostan jag drogs med i över ett år, bröt ner mig.

Det kommer lyckas med den målmedvetenhet jag har :)

Sedan har jag ju gymet som hägrar med alla sina maskiner.
Där har jag möjligheten att forma till min 58 åriga kropp.

Hon på bilden ska tillbaka igen.
Var så säker :)
Pigg och glad, vältränad och nöjd med livet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards