Alla inlägg den 29 april 2017

Av Sirpa - 29 april 2017 19:12

Vaknade tidigt denna lediga morgon också.
Satt redan klockan 4 i soffan och njöt av dagens första kopp kaffe.

Vid 5 tiden gick sambon upp då han har arbetshelg.

Körde honom till jobbet då jag behövde bilen.
For direkt iväg och matade katter som jag har hand om.
Full fart tillbaka igen och storhandlade på Maxi.

Börjar lägga upp ett sortiment med mat i husvagnen, inför kommande vistelser där.
Kom hem med tre fulla kassar och bar upp från bilen.

Var jättehungrig då jag endast tagit en bit knäckebröd till morgonkaffet.
Gjorde iordning Sparrissoppa som var mättande och god.
Packade upp varorna och sorterade ner i kassar.

Fixade korv stroganoff till sambon.
Kokade pasta till.
Åkte och hämtade hem honom från jobbet.
Han var jättetrött!!
Absolut ingen morgonmänniska.

Efter en kaffe och vila nån timme, som jag ägnade åt att bära ner saker till källaren.

Körde gonom till jobbet igen och for sedan vidare till husvagnen.
Tog 50 minuter från Västerås och till den.

Kopplade vagnen på el.
Riktade in den i våg och fällde stödbenen.
Startade kylskåpet och värmen i vagnen.
Kopplade gasolen.
Plockade in varorna och fixade i vagnen.

Köpte en Sodastream som vi ska ha i vagnen.
Jag tycker att bubbelvatten släcker törsten bäst.
Blir gott i sommar när det är varmt.

Hade sedan inte så mycket mera att plocka med så jag åkte hemåt.

Lämnade bilen på jobbet så sambon kunde åka hem när han var klar.
Gick hem själv och det var både skönt och jobbigt.
Blåste så fruktansvärt.

Kom hem och tog genast en dusch.
Åt soppa och plockade disk.

Av Sirpa - 29 april 2017 04:46

Vi har denna säsong, bokat plats på Herrfallets Camping för husvagnen.

Igår fick jag möjligheten att köra dit den.
Den möjligheten gav min fina svärson som ställde upp med både bil och sin hjälp.

Det blev jag som körde ekipaget då jag har ett körkort med större behörighet än han.

En toppenbra dragbil och med oss hade vi mitt lilla barnbarn som är så allert och med i allt som görs.
Han hjälpte mig att skruva upp stödbenen på vagnen.
Mormors lilla hjälpreda :)

Sedan på hemvägen satt han och berättade om pappas grävmaskiner och om skogsmaskiner.
Han har full koll på vad allt heter.

Kom sedan hem igår kväll, trött och nöjd.
Dagen blev riktigt lång igen...
Hade ju gått upp 2.15, gått till jobbet och kört mina två vändor till och från Arlanda, innan lite mat, klädombyte, powernap på soffan och sedan iväg till Etuna.

Kom isäng efter 21 timmars vakentid.
Det var det värt, för nu står han där och väntar på att bli uppstartad i värmesystemet och allt igång.
Tänkte hinna med det idag då jag är ledig från jobbet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards