Alla inlägg den 31 maj 2017

Av Sirpa - 31 maj 2017 23:41

Det här årets Maj månad är nog den jobbigaste jag kan minnas någonsin i mitt liv.
Lägger den gärna bakom mig

Av Sirpa - 31 maj 2017 21:26

Håller på härhemma och städar, dammar och skurar, inför morgondagens begravningskaffe.

Tyvärr blir det bara jag från min systers sida.De övriga väljer att avstå från det jag och mina döttrar vill bjuda på.
Det respekterar jag fullt ut.
Var och en gör precis som denne vill.

Vi väljer iallafall att hedra minnet av min syster med att samlas här hos oss efter begravningen.

Min yngsta dotter kommer att göra handbuketten åt oss imorgon.
Vi har köpt blodröda, vackra rosor och små söta nejlikor.

Ett rött band skall knytas om varje handbukett.

Jag har tinat upp en morotskaka som jag gjort tidigare.
Småkakor blir det som jag köpt.
Har inte hunnit eller orkat baka egna.

Äldsta dottern kommer med en tårta som hon själv gjort.

Jag har även vindruvor och godis om någon föredrar det.

Jag plockar härhemma, vilsen, yr och konstig.
Allt känns så overkligt.....

Min lillasyster....

Av Sirpa - 31 maj 2017 05:51

Sista arbetsdagen innan jag kan släppa den biten...
Att bita ihop tar sådan energi.

Redan i eftermiddag kan jag lägga all kraft på min lillasysters begravning och kaffet efteråt som vi har hos oss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards