Alla inlägg under maj 2017

Av Sirpa - 24 maj 2017 19:00

Att jag skulle komma att älska en man så högt, som jag älskar min underbara, härliga, reko och raka sambo :)

För varje dag som går så växer han som person i mina ögon.
En man med egen vilja och en kämparglöd som få har.

Precis en sådan person som jag behöver vid min sida.
Som jag möter motstånd hos och som lever livet på det vis som han känner är bäst.
I detta finns min plats också och i den rollen växer jag in i för varje dag som vi lever tillsammans.

Helt fantastiskt!

Jag vill inte ha någon mus eller mes till man utan en riktig karl :)
Det har jag nu.

Vi respekterar varandra som partners och vårdar det vi har, tillsammans.

Om allt resonerar vi och utbyter tankar, åsikter och funderingar.
Finner gemensamma lösningar på problem och mest av allt värnar vi om varandras väl och ve.

Det värsta jag vet är individer som kräver det orimliga från honom.
Där han bara skall ställa upp och fixa, ordna och reda ut problem som andra skapat i sin egen ovilja att dra ett strå till stacken.
Detta har gällt i både yrkes och privatlivet.
Respekten för honom själv som person existerar inte i den världen.

Sånt gör mig riktigt arg!

Ingen skall behandla honom illa och definitivt inte respektlöst.
Han har precis som andra människor ett eget liv, ett värde som människa och en ork som inte räcker hur långt som helst.

Han biter ifrån när det är för mycket och det gör mig stolt.

Mannen jag älskar och respekterar vill jag ha som en lycklig egen individ.

Han är värd det bästa och det vill jag ge honom.



Av Sirpa - 23 maj 2017 05:01

Sitter på jobbet nu, tidig Tisdagsmorgon.
Har gått hit i den friska morgonluften och bara låtit tankarna flyta fritt.

Jag är så trött i själen....

Så mycket händer hela tiden att jag inte längre hänger med i tempot.
Nu ligger min älskade sambos far på sjukhus, igen, okontaktbar.
Åkte in igår och min käresta var hos honom hela dagen.

Själv har jag fullt upp med min systers dödsbo.
Det tillkommer mer och mer hela tiden och då jag jobbar full tid varje dag så får jag svårt att hinna med.
Men jag tänker som så med den biten, att det snart är klart.
Jag gör det jag mäktar med och resten får expertis hjälpa mig med.

Har möte med socialen idag om ansökan till stöd för allt det ekonomiska.
Hoppas det är en bra människa jag får till mig, känner att jag behöver få stöd och råd i allt.

Jag sover dåligt...drömmer mardrömmar och vaknar genomsvettig.

Svårt att fungera när timmar av sömn blir så få...

Nu ska jag börja min arbetsdag med att lasta 20 personer till Arlanda.
Känner mig hyfsat pigg tack vare min 4.5 km promenad hit

Av Sirpa - 21 maj 2017 06:02

Det är nu 14 dagar sedan som jag satt vid min lillasysters dödsbädd....
Hela natten var jag vid henne och lyssnade på hennes ansträngda andning som hölls uppe av syrgasens väsande, metodiska ljud.

Sov korta stunder med ena handen på hennes arm eller hand, så hon skulle känna att hon inte var ensam.
Själv hade hon inte varit vid medvetande sedan 20 tiden kvällen innan.
Natten hade varit fridfull och det kändes rofyllt i rummet där hon låg.

Jag minns hur mycket tankar det for omkring i skallen på mig och hur jag förundrades över stillheten som rådde.
Vetskapen att min lillasyster snart skulle lämna oss för att gå vidare utan smärta, ångest och oro i sin av cancern, sargade kropp gjorde mig förtvivlad och samtidigt lättad.

Hon hade kämpat i så många år med sin psykiska ohälsa och nu hade cancern valt att ta henne bort från allt ont.

14 dagar sedan....

Vi hann säga hejdå allihopa som var nära henne.

11.14 tog hon sitt sista, stilla andetag och sedan for hon iväg.

Bort från allt som gjorde så ont.....

Av Sirpa - 21 maj 2017 05:03

Min födelsedag gled ju förbli ganska obemärkt iår, då jag jobbade den helgen och min systers bortgång låg så intill i tiden.
Den liksom kom av sig...

Min dotter och barnbarn ville fira mig lite här på Öland så det gjorde vi.
Jag fick en söt pajform i present som jag verkligen har behov utav, då mina egna är borta.
Spridda för vindarna :)
Har väl glömt nånstans då jag haft pajer med mig.

Igår köpte vi så gott fikabröd på bageriet här.

Gott kaffe och full njutning i husvagnen.
Köpte även gott bröd som vi först försåg oss med.
Ost och timjan samt en limpa med frukt inbakat.
Hungriga var vi, efter vår tidigare utflykt till Hornsudde.

Kul med lite firande av min dag som var den 13:e Maj då jag fyllde 58 år.

Av Sirpa - 21 maj 2017 04:54

Igår Lördag gjorde inte jag många knop.
Sov jättetungt natten innan och vaknade med värkande kropp och öm i alla leder.
Fredagen blev lite för mycket för mig med allt jobb här vid vagnen.

Dottern och jag byggde ju upp deras sommarboende och det tog tid, kraft och mycket hårt arbete innan allt var klart.

Så denna Lördagsmorgon blev vila istället för den milsvandring jag tänkt mig längs stranden.
Hade inget val.
Kroppen skrek efter återhämtning.

Var ut en kort sväng bara i nattlinnet och tog bilder.
Sedan kaffe och blogg i sängen.
När de andra vaknat tog vi frukost.
Jag gick och duschade i det kalla och trista servicehuset med trasiga duschar.
Skönt få det gjort ändå.
Fyllde på husvagnens vattentank.

Sedan åkte vi till Hornsudde och letade drivved som min dotter gillar att skapa fin konst med.
Det är jättefint där.

Hittade en båt som begravts bland alla stenar på stranden.
Säkert efter en storm.
Den stranden är i ständig förändring efter naturens eget humör.
Lika faschinerande varje gång med alla sina vackra, släta, slipade stenar.

Vi åkte vidare mot Löttorp och inhandlade lite sånt vi behövde från affären

Av Sirpa - 20 maj 2017 19:54

Följde med till Öland för att hjälpa dotter och barnbarn upp med förtält och fixa golvet så det passar till deras tält som är större på djupet än de föregående på samma plats.

Vi åkte från Västerås i Torsdags efter att jag först jobbat tidigt morgonpass.
3.50-12.20
Blev sedan hämtad från jobbet av min älskade sambo, så jag snabbt kom hem för att hinna duscha innan dottern kom och hämtade.
Hade gått mina 4.5 km till jobbet på morgonen.

Duschade, packade det sista och pussade älsklingen innan vi rullade iväg vid halv 2 tiden mot Öland, med mig vid ratten.
Älsklingen skulle straxt till jobbet.
Han hade arbetshelg framför sig.

Vi stannade till i Söderköping och rastade kort.
Hade rastat hundarna innan en gång.
Körde vidare och tiden gick, milen rann undan fint.

Rullade in på Kyrketorp mot kvällningen. Jättetrötta!
Lastade in och fixade lite kvällsmat innan vi gjorde kväller i vagnen.
Somnade tvärt, helt färdiga.

Vaknade tidigt på Fredagen och efter frukost jobbade vi med allt som skulle göras.
Snickrade golv, sågade brädor, reste tältet och fäste allt.
Ny husvagn och nytt tält ger lite planering i tänket :)

Vi pausade och åt lite, fikade och fortsatte jobba.
Fullt upp ända till kvällen.

Bra blev det och vi avslutade dagen med att åka till Byxelkrok för att köpa mat på grillen

Åt och drack kvällskaffe.
Kroppen skrek efter energi efter dagens slit och gårdagens långa timmar, då jag gått upp 2.15 på morgonen.

Vi lade oss tidigt att sova.

Av Sirpa - 20 maj 2017 18:51

Idag har vi grillat och ätit riktigt gott
Svenskt kött i korvarna och hög kötthalt

Av Sirpa - 19 maj 2017 20:17

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards