Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Sirpa - 6 juni 2017 23:47

Efter min arbetsdag, som slutade 22.00 ikväll, bestämde jag mig för att gå hem.
Det var så skönt ute, efter de varma timmarna bakom ratten, i gassande sol.

Gick en lite längre sväng tom, så det blev 5 km.

Kom så hem, svettig, trött och lite hungrig.
Tog en snabbdusch och fixade mig en stor kopp Chai Latte.
Bredde tunnbrödmacka med finsk medvurst.
Satte mig sedan på balkongen och bara njöt av det goda och tystnaden, stillheten.
En och annan bil for förbi men annars var det tyst.

Älsklingen sov för fullt då han ska upp straxt efter 4 imorgon bitti.
Jag har eftermiddagspass imorgon också, börjar 12.30

Snart skall jag krypa ner bredvid honom och sova.
Finns inget mysigare :)

Av Sirpa - 6 juni 2017 13:35

Idag hade sambon och jag helt motsatta skift på jobbet.
Han körde förmiddag, som är min favorit och jag kör eftermiddag, som han trivs med bäst.

Jag steg upp ur sängvärmen när han skulle till att åka till jobbet.
Kändes galet fel att han åkte iväg och jag blev kvar.
Skall ju vara helt tvärtom...

Tog mig en kopp kaffe på balkongen och kände att nattens sömn gjort nytta. Var nästan utvilad.
Behövs veckor av ledighet för att återfå den ultimata balansen i vila och harmoni.

Satte igång och bytte gardiner.
Vår lägenhet är så solig och ljus att bara det är störande för nattsömnen.
Fick bli mörka panellängder i sovrummet.
Lite mera täckande, ljusa längder i köket där jag bara vill stänga ute det direkta solskenet på eftermiddagen.
Det bleker inredningen så mycket.

Vardagsrummet fick oxå vita längder till de gråa som redan hängde där.
Skönt att dra för när balkongdörren står öppen.

Jag älskar våran praktiska, stilrena lägenhet som jag tycker är väldigt lätt att hålla fin och städad.
Båda gillar vi ju ordning så denna är perfekt för oss.

Satt sedan på balkongen och åt min frukost.

Duschade och ringde kärestan som skulle ha rast i bussen på Centralen.
Klädde mig och fixade med mat, kaffe och gottigt.
Iklädd uniformen gick jag till Centralen och åt lunch tillsammans av det jag haft med mig.

Värdefull tid för oss som jobbar som vi gör.


Sedan var det dags för mig att jobba och kärestan lastade sin buss och for mot Arlanda igen.
Jag tog mig till depån och hämtade ut min buss för denna dag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards