Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Sirpa - 11 juni 2017 16:30

Helgarbete har inte varit något problem för mig, utan en möjlighet till att få jobba lite i ro.
Det är mindre med trafik och mornarna är så härligt tysta.

Både Lördag och Söndag gick jag till depån.
Imorse lämnade jag hemmet vid 4 tiden.
Det var friskt och ganska fuktigt ute, efter åskan och regnet dagen innan.

Naturen doftade underbart gott.
Blommor överallt

Jag gillar att gå igenom skogen.
På sina ställen var det alldeles dimmigt av fukten.

Depåbilen stod full av vattendroppar i morgonsolen

Körde igång mitt arbetspass med skjortryggen våt.
Håret likaså....

Allt torkade snabbt i bussen

Av Sirpa - 11 juni 2017 16:15

Har nu på senare tid hört från flera av mina resenärer orden....

Sluta aldrig vara den du är!

Tydligen så gör jag många glada, trygga och lugna med mitt sätt att vara som bussförare.

Många säger att de känner sig så välkomna på "min" buss.

Det värmer mitt hjärta att det är så.
Jag är den jag är och det viktiga för mig är ju att mina resenärer mår bra och minns sin resa med oss, på ett positivt sätt.

Det är trist att inte mina arbetsgivare bryr sig om sådant....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards