Alla inlägg den 26 juni 2017

Av Sirpa - 26 juni 2017 23:03

Lite svårt att komma isäng denna härliga kväll.
Solen går sakta ner och himlen färgades vackert rosa

Tog fotot från hotellfönstret 23.00 på kvällen

Av Sirpa - 26 juni 2017 21:47

Åkte ifrån Västerås straxt efter 8 imorse.
Med mig vid ratten första timmarna.
Stannade utanför Karlstad och åt av medhavda mackor och njöt av goda thermoskaffet.

For vidare med kärestan vid ratten denna gång.
Stannade till innan gränsövergången till Norge och tittade på fredsmonumentet

Fick många fina foton där på min käresta som jag sparar undan, utan att dela med mig :)
Fredsklockan fick också ett besök

Körde över till Norge.
Genast blev det annorlunda väg.
Gula markeringar.
Hastighetsbegränsningar som var lägre.
Får, lamm och kossor gick över vägen.
Låg på vägen och vid sidan av.
Jag jublade högt... De var så grymt söta.

Fikade kort straxt utanför Kongsvinger och vi bytte förare igen.
Jag körde och älsklingen fick fotografera vyerna, djuren och allt fint vi passerade.

Kom fram till Hamar vid 16 tiden.
Checkade in och inspekterade rummet.
Vi bad om utsikt och fick det :)

Bilden tog jag liggande i sängen :)

Vi vilade kort och åkte sedan bort
till Vikingaskeppet dvs stadion som byggdes till OS 1994.
Imponerande byggnad

Köpte mat med oss till rummet som jag fixade middag av.
Potatisläfsor med wienerkorv och potatisallad.Köpte kaffe från receptionen.

Tog det lugnt en timme och tog sedan en promenad i omgivningarna.
Skönt att röra på sig.
Gick in på en affär och förundrades över de höga priserna.
Godis är svindyrt här
Maten likaså, mycket dyrare än hemma

Köpte med en liten söt vattenkokare som vi har med oss på resan.
Instantkaffe hade vi med oss.
Det blev kaffe och glass på rummet innan kvällsdusch

Planerade morgondagen i stora drag och bokade boende i Kristiansund imorgon.
Vi ska testa lite enklare boende än hotell då.
Alldeles vid havet

Mysigt med den fantastiska utsikt vi nu har från vårt rum på Scandic Ringsaker

Av Sirpa - 26 juni 2017 06:51

Så skönt att vara ledig!
Nu känns det verkligen att vi båda är lediga och vi har tid för varandra, på ett helt annat sätt.

Vad jag trivs intill denna härliga man!
Allt vi gör bara flyter på och fungerar.

Vi tar korta stunder av egentid i vår gemensamma ledighet och för min del behövs det, då jag bott och levt singel så länge.
Bara för att finnas i de egna tankarna en stund och straxt längtar jag efter kärestan.
Skönt då att han inte är 10 arbetstimmar bort, utan kanske bara ute och tvättar bilen eller nåt.

Igår tvättade han vår nya bil, då vi skall på turne som börjar idag.
Jag tittade på och han tvättade :)
Kändes ovant då jag brukar tvätta själv.
Det nya livet :) bara att vänja sig vid att vi är två om allt.

Den vecka som gått har varit toppen.
Båtresan först och mellanlandning hemma innan vi for till husvagnen på midsommaraftons morgon.
Skönt och avslappnat.

Handlade med lite lax, jordgubbar och färskpotatis.
Tog det bara lugnt och mådde gott.

Det var mycket firande och festande på campingen men ändå lugnt.
Inget bråk eller stök.
Vi grillade på kvällen och jag badade på dan.

Fågelbebisarna i ac anläggningen på husvagnstaket var kvar och föräldrarna matade dem i mängd.
Hördes att de växt rejält då de ynkliga pipen från tidigare, blivit kraftfulla skrik istället.

Vi somnade sent men sov ändå gott.
Alla ljuden på campingen blev bara sövande.
Jag började midsommardagen med en simtur fast det var rätt kyligt och blåsigt.

Är det sommar så badar jag, så är det bara.

Packade ihop efter frukost.
Tömde toa, diskade och städade ur vagnen.
For hem till äldsta dottern och åt lunch.
Fixade av gemensam överbliven mat från dagen innans festmåltider.
Gott och enkelt.
Kaffe och tårta innan vi for åter till husvagnen då vi glömt viktiga saker kvar.
Sedan hem till lägenheten.

Packade upp och ägnade dagen åt planering av kommande turne.
Bokade hotell i Hamar Norge, då första målet blir Trollstigen för att sedan åka vidare till Atlantvägen.
Vi kommer åka dit vi känner för och ta den tid vi behöver för att uppleva den vackra naturen i Norge.

Lägenheten våran kommer inte att stå tom.
Den har vi lejt ut till släkten att boa i så tjyvar gören sig icke besvär.
Dessutom finns inget att ta här heller :)
Vi är ju bara bussförare och sådana äger inget av större värde.
Bilen har vi ju med oss den är värdefullast.
5 år gammal tv är väl det enda att ta isåfall.

Lika bra att skriva ut det för det finns ju individer som läser bloggar och facebookinlägg för att kolla in objekt att bryta sig in i.
Sorgligt men sant.

Nu ligger jag i soffan och sambon sover ännu.
Det regnar och vi har packat allt klart för vår avfärd.
Köpte med lite varor för ev boende i stugor.
Handla i Norge är dyrt

Skall fixa lite mackor och kaffe med till att börja med.Köpte med kylväska som kan kopplas till 12 volt i bilen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards