Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Sirpa - 3 juli 2017 23:26

Idag började vi sökningen efter en bra uppfödare till Vit Herdehund
Vi vill ha en kille till vår familj.


Söker nu uppfödare som har valpar på väg eller planerar valpar under hösten/vintern

Endast seriösa uppfödare i Sverige
Inget annat är av intresse

Vovven på bilden är min kärestas förra som blev kvar hos hans x
Jag vill inte se min älskade utan hund så vi vill ha en egen familjemedlem att älska och leva med i mängder med år

Av Sirpa - 3 juli 2017 01:37

När vi kom ut till vår husvagn vid lunchtid på Söndagen så möttes vi av glad överraskning.
Vi visste redan dagen innan att vindskyddet blåst ner under stormbyarna som dragit fram under dygnen som gått.
Det visade sig att våra rara grannar tagit ner det och lagt det fint ihopvikt inne i förtältet
Stativ och resten låg i en prydlig hög utanför.

Så gulligt att ta hand om det när vi inte var på plats
Vi tackade dem hjärtligt

Innan vi for ut så var vi in på Biltema och köpte grövre lina och flera tältpinnar för att fästa det bättre nästa gång

Samtidigt hittade vi en röd, fin solstol som vi köpte, då vi behövde en till och just den färgen vsr så fin

Likaså hade jag tidigare letat efter snyggare "glas" av plast till vagnen och hittade dem nu på samma ställe
Det blev 6 på fot och lika många, vanliga dricksglas
Jättesnygga och praktiska

Kändes bra att kunna plocka bort sådana som jag haft sålänge tills något bättre dök upp.

Diskade upp de nya och ställde in i skäpen.

Vindskyddet monterar jag upp stabilare under dagarna som kommer

Är så tacksam över grannarnas hjälp med att plocka bort det raserade.
Då var allt helt och fint för att bara bygga upp igen

Av Sirpa - 3 juli 2017 01:11

I Fredags lämnade vi Gränna bakom oss efter att ha inhandlat gottisar och andra kul grejer från en polkagrisbutik

Tog en promenad nere vid färjan till Visingsö innan vi åkte vidare mot Linköping och Flygvapenmuseet.

Sambon hade varit där tidigare men aldrig under lugna förhållanden.
Antingen som bussförare med grupper eller med sällskap som inte varit intresserad alls.

Nu var det med mig och jag tyckte att allt var faschinerande.
Se dessa gamla flygmaskiner och studera deras konstruktion så nära.
Så oerhört fina exemplar som samlats på ett ställe

Vi tog foton i mängd

Min käresta fick berätta för mig om de olika skönheterna och jag lyssnade med stort intresse.
Så kul att se utvecklingen genom tiderna och min hjärna var inne i tankarna över hur de som konstruerat flygmaskinerna tänkt på sin tid.
Hur smarta lösningar som gjorts och likaså hur de haft förmågan att klura ut allt.
Enorma tyngder som de lyckats få upp i luften och dessutom använts till att frakta mängder med stridsmedel

Nu är ju inte jag någon vän av krig och dess historia men i detta kan jag inte låta bli att förundras över all kunskap och vetgirighet som låg bakom allt jag besåg där under timmarna vi gick runt.

De hade en utställning av den nedskjutna DC 3:an från 1952 som bärgades så sent som 2004
Vi såg en film som visades med all den information som kommit fram om händelsen och vad det ledde till
Fruar till de omkomna berättade om sin situation och hur deras ovisshet påverkat hela deras liv....
Allt var oerhört gripande och jag blev illa berörd av hur människor hanteras av myndigheter och landets ledning.

Så ser det ju ut även idag
Den lilla människan har inget värde

Vi åt en jättegod lunch på restaurangen
Vildsvinswallenbergare med hemgjort potatismos och lingon
Delikat!
Totalt var vi på museet från 11.30-16.00
Båda var vi trötta och fyllda av information och fantastiska intryck, efter detta besök

Helt klart vill jag dit igen någon gång
Så välgjort allting och intressant
Ljussättningen så igenomtänkt
Toppen!
Att rekommendera


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards