Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Sirpa - 6 juli 2017 16:45

Jag har under semestern, vissa dagar känt mig yr och konstig.
Blir samtidigt liksom matt och orkeslös och hjärtat tar skutt och pauser om vartannat

Funderar på om jag inte längre behöver min blodtrycksmedicin utan det blir för lågt trycket, när jag tar medicinen

Måste nog ta ett läkarbesök fast det är semester

Av Sirpa - 6 juli 2017 09:37

Redan innan semestern fick vi reda på att det kommer bli stora förändringar för oss på arbetsplatsen.
Det skapade en oro och en tankeverksamhet som tagit mycket av min och sambons tid.

Vi väger av tankar och känslor i hur vi kommer att göra med vårt arbetsliv.
Båda har vi andra inressenter som gärna vill se oss som medarbetare och det är sånt vi funderar över.
Ska vi byta eller bli kvar

Efter ett samtal vi fick igår så står nog mitt svar klart.
Det är sådan oro i detta vi nu sitter i som arbetstagare att jag nog kommer att välja ett annat alternativ.

Vi bjuds på villkor som inte fungerar i min värld.
Vårt värde som rutinerade bussförare existerar inte längre.

Det enda som räknas är pengar för arbetsgivarna

Jag kommer att ringa ett samtal kommande vecka och sedan blir det en annan branch som får ta del av min kunskap, mitt intresse och min arbetsglädje

Att bli störd mitt i semestern som för oss är så värdefull iår, det känns lite som droppen som fick bägaren att rinna över.
Att inte ens under semestern få sinnesro och koppla bort arbetet.... Det känns inte ok!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards